۲۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۷
کد خبر: ۲۵۵۵۲۵
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم:

مدیران سازمان حج با مدیریت روشن بینانه با مشکلات برخورد کنند

خبرگزاری رسا ـ حجت‏الاسلام والمسلمین حسینی خراسانی گفت: اگر مدیریت سازمان حج و مسؤولان مربوطه قوی و روشن بینانه باشد برخی مشکلات با سیاست‏های دقیق حل و فصل خواهد شد و دیگر نیاز نیست که به فکر لغو و یا تعلیق آن بود.
حجت الاسلام سيداحمد حسيني خراساني

حجت‏‏الاسلام والمسلمین سید احمد حسینی خراسانی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در گفت‏وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، در موضوع تعلیق حج و حاشیه‏های آن گفت: متأسفانه امروز آل سعود به عنوان یکی از کثیف ترین رژیم‏های حاکم بر سرنوشت ملت‏ها در منطقه شناخته می‏شود.

 

وی در ادامه افزود: آل سعود شبیه ترین جریان و تبار به جریان صهیونیزم است، آل سعود خود را به هیچ قانون یا شرع و حتی قوانین بین‏الملل ملتزم نمی‏داند زیرا که بنده بی چون و چرای آمریکا و اسراییل غاصب است.

 

استاد درس خارج حوزه علمیه قم ابراز داشت: متأسفانه حکام سودی به حیوان دست آموز منطقه‏ای آمریکا تبدیل شده اند و با وجود این‏که حقوق زن، حقوق بشر و حتی حقوق حیوان در این کشور رعایت نمی‏شود اما از سوی اربابان خود مورد هیچ‏گونه اعتراضی قرار نمی‏گیرد.

 

وی با اشاره به بی‏احترامی‏های متعدد از سوی آل سعود به زائران خانه خدا خاطر نشان کرد: تعرض به زائران کعبه و رسول خدا(ص) باید از سوی همه مسلمانان جهان محکوم شود تا آبروی این رژیم در تمام جهان از بین برود.

 

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تأکید کرد: مسؤولان کشور به خوبی با رفتار وحشیانه آل سعود با زائران و حجاج برخورد کردند و در ضمن باید اذهان دیگر مسلمانان را نیز روشن کنند.

 

وی افزود: مسأله لغو یا تعلیق حج مسأله بسیار حساسی در بین آموزه‏های اسلامی است و باید با کارشناسی و تحقیق گسترده و مشورت با علما و فقها و در نهایت با نظر ولی امر مسلمین به لغو یا عدم لغو آن نیجه گیری کرد.

 

حجت‏الاسلام والمسلمین حسینی خراسانی در پایان گفت: اگر مدیریت سازمان حج و مسؤولان مربوطه قوی و روشن بینانه باشد در برخی موارد برخی مشکلات با سیاست‏های دقیق حل و فصل خواهد شد و دیگر نیاز نیست که به فکر لغو و یا تعلیق آن بود./1329/ت302/ش

ارسال نظرات