۲۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۰
کد خبر: ۲۵۵۴۸۳

آمادگی مساجد ازنا برای برگزاری مراسم اعتکاف

خبرگزاری رسا ـ رییس اداره تبلیغـات اسلامی ازنا گفت: بیش از 14 مسجد در این شهرستان آمـاده برگزاری سنـت حسنـه اعتکـاف در ماه رجب هستند.
گردهمايي اعتکاف

حجت‌الاسلام حشمت الله بیاتیان، رییس ادراه تبلیغات اسلامی شهرستان ازنا، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، با اشاره به این که مراسم معنوی اعتکاف که از 13 رجب همزمان با مساجد سراسر کشور در ایام البیض آغاز می‌شود، بیان داشت: بیش از 14 مسجد در این شهرستان آماده برگزاری مراسم اعتکاف هستند.

 

وی با اشاره به حضور مبلغان در مساجد عنوان داشت: در راستای بهتر برگزار شدن این سنت حسنه  مبلغان بومی و غیر بومی در مساجد ازنا حضور دارند.

 

حجت‌الاسلام بیاتیان تصریح کرد: روحانیان، ائمه جماعات، مداحان و قاریان بومی شهرستان ازنا در راستای پاسخ به شبهات دینی و اجرای برنامه‌های فرهنگی و قرآنی حضوری فعال دارند.

 

وی در ادامه با اشاره به استقبال آحاد مردم به ویژه جوانان از مراسم معنوی اعتکاف خاطرنشان کرد: پیش بینی می شود بیش از 400 نفر از برادران و خواهران برای شرکت در این مراسم نام نویسی  خواهند کرد.

 

حجت‌الاسلام بیاتیان بیان داشت: نام نویسی اعتکاف روز دوشنبه، 31 فروردین ماه جاری به مدت یک هفته در محل اداره تبلیغات اسلامی ازنا انجام می شود.

 

اعتکاف تمرین زهد است

 

رییس اداره تبلیغـات اسلامی ازنا اعتکاف را تمرین زهد و دوری از غیر خدا بیان کرد و افزود: در راستای احیای این سنت حسنه، برنامه‌ریزی و هماهنگی لازم با مساجد مورد نظر انجام شده است.

 

وی تصریح کرد: هماهنگی های لازم به منظور بهره‌گیری هرچه بهتر معتکفان از برنامه‌های فرهنگی در قالب ستاد اعتکاف در سطح شهرستان‌ انجام شده است.

 

حجت الاسلام بیاتیان عنوان داشت: مسؤولان اجرایی و ائمه جماعات برای استفاده بهتر از فضای فرهنگی، معنوی ایجاد شده حضوری فعال دارند./9459/ت302/ب4

ارسال نظرات