۲۷ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۴
کد خبر: ۲۵۵۲۲۵
آیت‌الله مهمان نواز:

دولت در تأمین زیرساخت‌های حوزه علمیه بیشتر مشارکت کند

خبرگزاری رسا ـ عضو سه دوره مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر مشارکت بیشتر دولت در راستای تأمین و تکمیل زیرساخت های حوزه علمیه، توجه به فراهم کردن زیرساخت های فرهنگی و مذهبی، ویژه حوزه های علمیه را از وظایف دولت برشمرد.
آيت الله مهمان نواز - نشست شوراي استاني حوزه علميه خراسان شمالي  آيت الله مهمان نواز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، آیت الله حبیب الله مهمان نواز، نماینده مردم استان خراسان شمالی در مجلس خبرگان رهبری امروز در نشست شورای استانی حوزه علمیه استان، با اشاره به تدوین سند چشم انداز حوزه علمیه خراسان، ضمن قدردانی از دست اندرکاران تدوین این سند، اظهار کرد: تدوین و اجرای سند چشم انداز حوزه علمیه خراسان کاری ارزشمند و ضروری است.

 

وی مهم‌ترین شاخصه این سند را مسأله آینده نگری دانست و افزود: امید است با اجرای سند چشم انداز حوزه علمیه خراسان، طلاب و روحانیان استان های سه گانه خراسان بیش از گذشته در راستای ترویج آموزه های معنوی و تقویت بعد دینی مردم تلاش کنند.

 

آیت الله مهمان نواز خاطرنشان کرد: رسالت خطیر روحانیت درباره پاسداری از کیان دین اسلام و رسیدگی به اوضاع دینی و عقیدتی و اندیشه های اسلامی جامعه و نیز تحولات سریع که در عرصه های اجتماعی صورت می گیرد، متولیان و مسؤولان فرهنگی و مذهبی از جمله حوزه های علمیه را موظف به برنامه ریزی دقیق درباره آینده جوانان و جامعه اسلامی می کند.

 

عضو سه دوره مجلس خبرگان رهبری همچنین با تأکید بر مشارکت بیشتر دولت در راستای تأمین و تکمیل زیرساخت های حوزه علمیه، توجه به فراهم کردن زیرساخت های فرهنگی و مذهبی و خاصه حوزه های علمیه را از وظایف دولت برشمرد.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نامگذاری امسال به عنوان سال دولت و ملت، همدلی و هم زبانی از سوی رهبر معظم انقلاب، افزود: همکاری، همدلی و اتحاد در همه بخش ها و عرصه های نظام اسلامی، نویدبخش آینده ای درخشان در کشور خواهد بود.

 

آیت الله مهمان نواز خاطرنشان کرد: آن چه که در طول 36 سال گذشته سبب موفقیت ها و پیروزی های ملت بزرگ ایران در عرصه های مختلف شده در واقع اتحاد و انسجام این ملت در زیر سایه ولایت فقیه بوده است.

 

وی اضافه کرد: اما در مواقعی که دشمنان با فشار بیشتر و از جهات مختلف برای نظام اسلامی مشکل تراشی می کنند، نیاز به وحدت، انسجام، همدلی و همزبانی بیشتر می شود و رهبر معظم انقلاب نیز با توجه به این مهم، امسال را به عنوان سال همدلی و همزبانی نامیدند.

 

آیت الله مهمان نواز تصریح کرد: با تقویت وحدت و همدلی بین مردم و سایر نهادهای فعال در کشور از جمله دولت، بدون شک دشمنان همانند گذشته در اجرای توطئه ها و نقشه های خود علیه این ملت بزرگ ناکام شده و نظام اسلامی بار دیگر از چند گردنه حساس با مؤفقیت و به سلامت عبور خواهد کرد.

 

در ابتدای این دیدار حجت الاسلام حجت سالاری مکی، مسؤول نمایندگی حوزه علمیه استان خراسان شمالی نیز با ارائه گزارشی از فعالیت های علمی، پژوهشی و فرهنگی مدارس علمیه استان، اظهار کرد: امسال در راستای شعار همدلی و همزبانی و نیز سند چشم انداز حوزه علمیه خراسان، مدارس علمیه در استان خراسان شمالی نیز برنامه های متعددی را برای اجرا در دستور کار خود دارند./9314/پ202/ب4

ارسال نظرات