۲۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۶
کد خبر: ۲۵۵۰۳۰
استاد حوزه علمیه قم:

صدا و سیما در تولیدات خود ضد ارزش را جایگزین ارزش‏ها نکند

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه قم با اشاره به وظایف صدا و سیما در راستای احیای فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر، گفت: متأسفانه بسیاری از تولیدات صدا و سیما به گونه‌ای است که ضد ارزش‏ها را به جای ارزش‏ها و ارزش‏ها را به جای ضد ارزش‏ها معرفی می‏کند.
امر به معروف

حجت‏الاسلام علیرضا نظری استاد حوزه علمیه قم در گفت‏وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، درباره وظایف موکول شده به ستاد امر به معروف و نهی از منکر از سوی مجلس شورای اسلامی گفت: امر به معروف و نهی از منکر منحصر به ستاد و بخش نامه‏های دولتی نیست بلکه امر واجبی برای همه مسلمانان است.

 

وی از دیگر راه‏های ترویج امر به معروف و نهی از منکر در جامعه را مشارکت آموزش و پرورش دانست و اظهار داشت: باید برای آموزش و پرورش قوانینی وضع شود تا بتوان امر به معروف و نهی از منکر را در بین دانش آموزان از همان اوایل تحصیل نهادینه کرد.

 

حجت‏الاسلام نظری با اشاره به تولیدات طنز در صدا و سیما گفت: وقتی در جامعه مشاهده می‏شود که استقبال خوبی از تولیدات طنز از سوی مردم می‏شود باید از این تولیدات در تسهیل روند فرهنگ سازی و به طور خاص کمک به ترویج امر به معروف در جامعه کمک گرفت.

 

استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: متأسفانه بسیاری از تولیدات صدا و سیما طوری است که ضد ارزش‏ها را به جای ارزش‏ها و ارزش‏ها را به جای ضد ارزش‏ها معرفی می‏کند؛ وقتی مردم دائما با این تولیدات از سوی رسانه ملی مواجه می‏شوند بین معارف و نواهی خلط می‏کنند زیرا که هنر ابزاری برای ترویج فرهنگ‏ها و ضد فرهنگ‏ها است. 

 

وی با اشاره به دیگر بندهای وظایف ستاد امر به معروف و نهی از منکر خاطر نشان کرد: تأثیر گذارترین نهاد در بین مردم صدا وسیما است؛ اگر مسؤولان سعی دارند که امر به معروف را به طور واقعی در جامعه رواج دهند باید از صدا و سیما شروع کنند و با تولیدات ارزشی معارف و نواهی را به مردم بشناسانند.

 

وی با اشاره به مفاسد اقتصادی موجود در کشور ابراز داشت: متأسفانه وجود مفاسد کلان اقتصادی و ضعف برخورد و یا برخوردهای دوگانه با این مفاسد اهتمام به امر به معروف و نهی از منکر را در بین مردم کمرنگ کرده و مردم این مفاسد را  از بزرگترین منکرات جامعه می‏دانند.

 

این مبلغ مذهبی تأکید کرد: اگر مسأله امر به معروف و نهی از منکر در بین مسؤولان و نخبگان جامعه نهادینه شود بدون تردید این امر در بین مردم نیز تسری خواهد یافت و در واقع یک جهاد با عنوان امر به معروف و نهی از منکر در جامعه شکل خواهد گرفت.

 

وی در ادامه با اشاره به مشارکت عمومی مردم و نهادها در مسأله امر به معروف و نهی از منکر تصریح کرد: اگر ستاد امر به معروف بخواهد که مردم را در این امر مشارکت دهد باید با اراده‏ای واقعی در بین نهادها و نصرت طلبی از افراد تأثیر گذار به وظایفش عمل کند./1329/ت302/ف

ارسال نظرات