۲۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۱:۲۱
کد خبر: ۲۵۴۹۸۰
معاون جامعه و نظام جامعه مدرسین حوزه علمیه قم:

نهادهای بین المللی مغرضانه در مقابل جنایات آل سعود سکوت کرده اند

خبرگزاری رسا ـ معاون جامعه و نظام جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با مد نظر قرار دادن تحریم حج عمره برای تنبیه عربستان گفت: این تحریم در پاسخ به حرمت شکنی زائران ایرانی در سفر به عربستان است و انتظار می‌رود که جمهوری اسلامی ایران فعالیت‌های جدی‌تری را در حمایت از مردم یمن انجام دهد.
حجت الاسلام و المسلمين نظري شاهرودي عضو جامعه مدرسين حوزه علميه قم
حجت الاسلام والمسلمین حسن نظری شاهرودی معاون جامعه و نظام جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، درباره حمله آل سعود به یمن گفت: آل سعود باید از تجربه عینی در بحرین می‌آموخت که مداخلات مستقیم در کشور بیگانه نه تنها برای تثبیت وضعیت سعودی منفعتی ندارد بلکه مشکلاتش را نیز چند برابر خواهد کرد.
 
معاون جامعه و نظام جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ادامه داد: بمباران زیر ساخت‌های یمن باعث خواهد شد تا ملت آن برای همیشه نسبت به آل سعود دشمنی و عداوت داشته باشند؛ با اطمینان کامل می‌توان اظهار داشت که این عداوت و دشمنی در دل ملت یمن پایدار خواهد ماند و کنفرانس‌ها و نشست‌های سیاسی این سابقه را از بین نخواهد برد.
 
حجت الاسلام والمسلمین نظری شاهرودی افزود: عداوت و دشمنی ریشه‌دار مسأله‌ای است که آل سعود در بحرین آن را تجربه کردند ولی متأسفانه هیچ درسی از این تجربه نگرفتند و امروز یمن را در کنار بحرین قرار دادند؛ دو کشور عربی مسلمان که اکنون عربستان را دشمن خود می‌دانند و در آینده برای پاسخ گویی بع تجاوزهای آل سعود آن تلاش خواهند کرد.
 
وی اظهار داشت: نهادهای بین المللی در مسائل یمن حضور پر رنگی دارند؛ اما این نهادها به پشتیبانی از کشور مهاجم پا به عرصه بین الملل گذاشته‌اند و از ظالم پشتیبانی می‌کنند؛ این سازمان‌ها و نهادها که در اختیار استکبار جهانی و صهیونیسم بین الملل هستند نمی‌خواهند که گروه‌های مردمی حکومت کشورهای خاورمیانه را در دست داشته باشند.
 
معاون جامعه و نظام جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ادامه داد: بیداری اسلامی توسط همین سازمان‌ها در لیبی، مصر و تونس شکست خورد؛ عربستان و حامیانش قصد داشتند مانند لیبی، زیرساخت‌های یمن را از بین ببرند و بعد حرکت‌های مردمی را هدایت کرده و حکومت دلخواه خود را حاکم یمن کنند که با یاری خداوند در این کشور کوچک شکست تلخی را تجربه کردند.
 
حجت الاسلام والمسلمین نظری شاهرودی نقش کشورهای منطقه را در تحولات و مسائل یمن بسیار حائز اهمیت توصیف کرد و گفت: راهکار حل بحران یمن این است که کشورهای اسلامی خصوصاً ایران به صورت یک صدا اعتراض خود را به گوش سعودی‌ها برسانند تا حمله به این کشور ضعیف و بی دفاع را متوقف سازد.
 
وی درباره تحریم حج عمره گفت: تحریم حج عمره به خاطر مشکلات مستقیمی است که سعودی با جمهوری اسلامی ایران دارد؛ ظلم و بی احترامی انجام شده نسبت به زائران ایرانی و حتک حرمت و کارهای ناشایست سبب این تحریم شده است.
 
معاون جامعه و نظام جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در پایان گفت: هر چند شکست‌های سنگین عربستان در منطقه دلیل ظلمی است که به زائران ایرانی می‌شود اما این تحریم جدای از فعالیت‌هایی است که جمهوری اسلامی ایران برای مقابله با حملات و تجاوزات سعودی‌ها به یمن باید انجام دهد./836/ت302/ش
ارسال نظرات