۲۳ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۲:۴۲
کد خبر: ۲۵۴۵۶۴
نماینده ولی فقیه در قزوین مطرح کرد؛

نقش مهم مداحان در تشویق مردم به اقامه نماز

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در قزوین با اشاره به نقش مهم مداحان در تشویق مردم به اقامه نماز، گفت: در مداحی‌های خود که موجب آماده شدن دل‌ها می شود چه زیباست که برای نماز سربازگیری کنید و مردم را به اقامه نماز و حضور در صفوف نماز جماعات تشویق کنید.
حجت الاسلام و المسلمين عابديني، نماينده لي فقيه در قزوين

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی نماینده ولی فقیه در قزوین در مراسم جشن کوثر که یکشنبه شب با حضور حجت الاسلام نعمت اللهی مدیرکل تبلیغات اسلامی استان، اعضای هیئات مذهبی، مداحان و شاعران آئینی در سالن تبلیغات اسلامی برگزار شد، گفت: در جامعه خلأهایی وجود دارد که با همت شما مداحان و شعرای آئینی جبران می‌شود.

 

نماینده ولی فقیه در استان قزوین افزود: یکی از این کمبودها، خلأ قرآن گرایی جامعه است که البته در قیاس با سال های گذشته اقدامات شایسته و امیدبخشی در این خصوص صورت گرفته ولی تا رسیدن به قرآنی شدن جامعه فاصله زیادی است.

 

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی بیان کرد: قرائت، حفظ و تفسیر قرآن هدف نهایی نیست بلکه هدف نفوذ قرآن در وجود افراد است به طوری که در سیمای ظاهری، اعمال و کردار آن‌ها مشاهده شود.

 

امام جمعه قزوین با اشاره به نقش مداحان و سخنوران دینی در ترغیب مردم به حضور در محافل قرآنی گفت: مداحان و شعرا می‌توانند با استفاده از ظرفیت های باارزشی که در اختیار دارند آحاد جامعه را به سوی قرآنی شدن تشویق کنند و در برنامه های خود از اشعار قرآنی بهره بگیرند.

 

وی با اشاره به سخن پیامبر اکرم(ص) در خصوص جایگاه قرآن که هرکس قرآن را رهبر خود قرار دهد قرآن او را تا رسیدن به بهشت رهبری می‌کند و هرکسی که قرآن را پشت سر اندازد قرآن او را به جهنم می راند، عنوان کرد: پیامبر اکرم(ص) در سخنان خود همواره مردم را به قرآن سفارش کرده، آنان را دعوت عمل به دستورات قرآنی می‌کرد.

 

نماینده ولی فقیه در استان خطاب به مداحان گفت: در مداحی‌های خود که دل‌ها را آماده و موجب جاری شدن اشک‌ها می‌شود چه زیباست که مردم را به اقامه نماز و حضور در صفوف نماز جماعات تشویق کنید به طوری که از فعالان مساجد و نماز جمعه شوند.

 

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی اظهار کرد: برای نماز سربازگیری کنید و نیرو بگیرید و هدفتان از اجرای برنامه، اشعار و مداحی ها تلاش جهت جذب بیشتر مردم به نماز و اعمال اخلاقی باشد در واقع انتقال دهنده خلق عظیم به مردم باشید و آیه آیه قرآن را در قالب شعر به مردم بازگو کنید که در این صورت جامعه‌ای ایمن و زیبا خواهیم داشت.

 

وی در ادامه با اشاره به اهمیت ولایت مداری تاکید کرد: در اشعار آئینی و مداحی مردم را به حفاظت از ولایت و ارزش‌های دینی ترغیب کنید و در همدل کردن مردم بکوشید.

 

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی بیان کرد: با اتکا به نعمت الهی که به شما ارزانی شده یعنی صدای نیکو و قدرت بیان در دفاع از ارزش‌ها تلاش کنید که شکرانه این نعمت، نفوذ کلام را افزون می‌کند.

 

وی در ادامه گفت: یکی دیگر از اصول مهمی که مداحان باید نسبت به آن توجه داشته باشند پرهیز از خرافه گویی است زیرا دین اصرار به خرافات زدایی دارد.

 

امام جمعه قزوین اجتناب از لهو و لعب و لغو را یکی دیگر از اصول مهم برشمرد و بیان کرد: این سه موضوع ارتباط نزدیکی با هم دارند لهو به فکر و ذهن، لعب به فعالیت و عمل و لغو به زبان انسان مربوط می‌شود اگر فردی دارای ذهن لهوی باشد اعمالش لعب و گفتارش لغو می‌شود.

 

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی با اشاره به اهمیت محتوای اشعار و مداحی‌ها گفت: استفاده مناسب از کلام قرآن باعث نورانی شدن و تاثیر گذاری بیشتر برنامه ها می‌شود از این رو قرآنی شدن را برای افزایش نورانیت و تاثیر کلام سرلوحه امور خویش قرار دهیم./848/

ارسال نظرات