۲۳ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۵
کد خبر: ۲۵۴۳۹۳
امام جمعه ورزقان:

دستان پلید رژیم صهیونیستی از آستین آل‌سعود بیرون است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام مهدوی گفت: امروز دستان پلید رژیم صهیونیستی از آستین آل‌سعود آشکار شده است، به عبارت دیگر عربستان سعودی به نیابت از رژیم صهیونیستی در جنگ یمن وارد شده است.
ملک سلمان، پادشاه عربستان سعودي

حجت الاسلام مسعود مهدوی، امام جمعه ورزقان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، با اشاره به جنایات تاریخی آل‌سعود در کشتار بی‌رحمانه مردم مظلوم یمن اظهار داشت: این جنایات تنها به یمن ختم نمی شود، چنانکه در سال‌های اخیر شاهد حمایت نظامی، تسلیحاتی و اطلاعاتی عربستان سعودی در جنگ علیه مردم سوریه و عراق نیز بوده ایم.

 


وی با بیان این‌که هجمه عربستان به یمن بی شباهت به حمله رژیم صهیونیستی به غزه نیست، خاطرنشان کرد: تاکنون صد‌ها نفر از مردم بی‌گناه یمن به شهادت رسیده‌اند و ده‌ها مسجد، مدرسه‌ و بیمارستان‌ تخریب و ویران شده است، دقیقا مشابه همان کاری که رژیم صهیونیستی  در غزه انجام داد.

 


حجت الاسلام مهدوی با اشاره به این‌که عربستان سعودی ابزار دست رژیم صهیونیستی و آمریکای جنایتکار در منطقه شده است، تصریح کرد: امروز دستان پلید رژیم صهیونیستی از آستین آل‌سعود آشکار شده است، به عبارت دیگر عربستان سعودی به نیابت از رژیم صهیونیستی در جنگ یمن وارد شده است.

 


وی با اشاره به خسارات و ویرانی‌های گسترده در جریان حمله جنگنده‌های سعودی به مناطق مختلف کشور یمن گفت: امروز در شرایطی این جنایات ضدبشری صورت می گیرد که مجامع بین‌المللی از جمله شورای امنیت سازمان ملل متحد تنها نظاره‌گر این حوادث است و دریغ از صدور یک بیانیه.

 


امام جمعه ورزقان گفت: حق طلبان عالم، سردمداران رژیم آل سعود را جنایتکار جنگی خواهند دانست و خواستار محاکمه آن‌ها خواهند شد و طبق فرموده مقام معظم رهبری عربستان و حامیان آن در این جنگ نا برابر پیروز نخواهند شد، بلکه بینی خودشان به خاک مالیده خواهد شد.

 


وی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن تشکر از تلاش‌های تیم مذاکره کننده هسته‌ای کشورمان در طول ماه‌های گذشته، اظهار داشت: مذاکرات هسته‌ای ایران با شش قدرت جهان خود نوعی عزت و اقتدار ملت ایران را نشان می دهد، مسأله که برخی از کشورهای منطقه را نگران کرده و به دنبال سنگ‌اندازی در روند مثبت مذاکرات هستند.

 


حجت الاسلام مهدوی با تأکید بر این‌که نباید به نتیجه مذاکرات دل بست چون طرف های مقابل ثابت کرده اند که به تعهدات خود عمل نمی کنند، افزود: خط قرمز مذاکرات رهنمودهای رهبری، حفظ اقتدار و عزت ملت ایران و همچنین مطالبه از مذاکرات برچیده شدن تمام و یک مرحله ای تحریم‌هاست./935/ت302/ب4

ارسال نظرات