۲۳ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۳:۰۷
کد خبر: ۲۵۴۳۷۶
رییس مرکز تخصصی حقوق و قضای حوزه علمیه قم:

آل سعود از تأثیر پذیری مردم عربستان از انقلاب یمن در هراس است

خبرگزاری رسا ـ رییس مرکز تخصصی حقوق و قضای حوزه علمیه قم گفت: آل سعود از تأثیر پذیری ملت عربستان از انقلاب یمن در هراس است و پس از ناکامی در انحراف بیداری اسلامی در یمن راهی جز سرکوب وحشیانه آن را پیدا نکرده است.
حجت الاسلام عباس رفعتي
حجت الاسلام عباس رفعتی رییس مرکز تخصصی حقوق و قضای حوزه علمیه قم در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، اهداف آل سعود در حمله به یمن را  ارزیابی کرد و گفت: آل سعود و همراهنش قصد جلوگیری از بیداری اسلامی در منطقه را دارند؛ این‌ها در بعضی از کشورهای اسلامی توانسته‌اند سد راه بیداری اسلامی شده و آن‌ها را با انحرافاتی از مسیر خود خارج کنند.
 
رییس مرکز تخصصی حقوق و قضای حوزه علمیه قم ادامه داد: اراده ملت‌های بیدار در سالیان اخیر دستخوش این دخالت‌ها شده اما در یمن اقدامات مداخله جویانه ناکام ماند؛ مداخله‌گران در یمن به این نکته پی بردند که مردم یمن از انقلاب اسلامی ایران الهام گرفته‌اند و از شعارها و خواسته‌های سی و شش سال پیش ملت مسلمان ایران استفاده می‌کنند.
 
حجت الاسلام رفعتی افزود: با فهم این مسأله آل سعود و کشورهای همراهش دانستند که تفاوت بزرگی میان مصر، تونس و لیبی با یمن وجود دارد که موجب عدم انحراف آنان در مسیر بیداری اسلامی‌شان می‌شود؛ در یمن قدرت در اختیار مردم قرار گرفت و این ترس را در دل سلفیان و وهابیان انداخت که نظام پوشالیشان ممکن است تحت تأثیر این قیام ملت کوچک همسایه قرار گیرد.
 
وی ابراز داشت: آل سعود برای عدم تأثیر پذیری ملت عرب و مسلمان عربستان نیازمند حرکتی جدی برای خاموش کردن مردم عرب و مسلمان همسایه خود بود از این رو در دفاع از منافع مشترکش با استکبار جهانی و صهیونیسم بین الملل به عنوان سربازان آنان به میدان آمد.
 
رییس مرکز تخصصی حقوق و قضای حوزه علمیه قم ادامه داد: این میدان عمل که چیزی جز کشتار بیرحمانه مسلمانان را به دنبال ندارد نیز نمی‌تواند انقلاب مردمی یمن را خاموش کند و این ملت بزرگ با الهام گرفتن از جمهوری اسلامی به دیگر ملت‌ها درس استقامت و پایداری خواهند داد و روسیاهی را بر چهره نوکران استکبار و صهیونیسم به جای خواهند گذاشت.
 
حجت الاسلام رفعتی تصریح کرد: این در حالی است که نهادهای بین‏المللی وابسته استعمارگران یعنی سازمان ملل و شورای امنیت که هیچ ارتباطی با ملت‌ها ندارند ابزاری برای دستیابی حکومت‌های استکباری به خواسته‌های خصمانه آنها است؛ بنابراین نه تنها خاصیتی ندارد بلکه تبدیل به ابزاری برای آسیب رساندن به ملت‌ها شده‏اند.
 
وی در پایان گفت: شورای امنیت و سازمان‌های دیگر نه تنها خاصیتی برای ملت‌های مظلوم ندارند بلکه در تقابل با ارده ملت‌ها، آزادی و استقلال آن‌ها هستند؛ این سازمان‌ها ماهیت مللی ندارند بلکه دارای ماهیت دولی هستند./836/ت302/ش

 

ارسال نظرات