۲۲ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۰
کد خبر: ۲۵۴۳۱۵
آیت الله نمازی:

شیوخ خلیج فارس به جای نشانه گرفتن اسرائیل، مردم مسلمان یمن و کشورهای منطقه را نشانه گرفته اند

خبرگزاری رساـ نماینده ولی فقیه در کاشان، رسیدن سلسله مراتب فرماندهی در نیروهای مسلح به حضرت مهدی(عج) را یکی از ویژگی های نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران دانست.
آيت الله عبدالنبي نمازي آيت الله عبدالنبي نمازي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا درکاشان، آیت الله عبدالنبی نمازی، نماینده ولی فقیه درکاشان، بعد از ظهرامروز در دیدار با فرماندهان پادگان شهید کبریایی ارتش در استانه هفته ارتش با اشاره به این که رسالت امروز نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران ، رسالتی بسیار مهم،تعیین کننده و سرنوشت  ساز است گفت: تفاوت بین نیروهای مسلح در نظام توحیدی با سایر نظام های غیر توحیدی در یک کلمه است آن هم این است که سلسله مراتب فرماندهی در نظام توحیدی به امام زمان می رسد.

 

وی با اشاره به این که، امروز در زمان غیبت امام زمان، فرماندهی در نظام توحیدی بر عهده جانشین امام عصر، رهبر معظم انقلاب اسلامی است تصریح کرد: بنابراین امروز نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران با یک واسطه تحت فرماندهی امام عصر هستند.

 

به گفته وی، سلسله مراتب فرماندهی نیروی های مسلح سایرکشورهای جهان به انسان هایی فاسد و فاسق و جنایتکارمی رسد و این تفاوت بین سلسله مراتب فرماندهی در نظام توحیدی و با نظام های غیر توحیدی جهان است.

 

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم رخداد های اخیر در منطقه خاورمیانه و فروش ذخائر انرژی ملت های مسلمان خاورمیانه برای خرید تسلیحات نظامی از آمریکا و انگلستان که تولید کننده بیشترین تسلیحات نظامی جهان هستند را با هدف حمله به مردم مسلمان یمن، سوریه عراق ، لبنان و غزه توسط شیوخ خلیج فارس، آل سعود، آل خلیفه و آل نهیان اعلام کرد.

 

شیوخ خلیج فارس به جای نشانه گرفتن اسرائیل، مردم مسلمان  یمن و کشورهای منطقه نشانه گرفته اند

آیت الله نمازی گفت: کشورهای شیوخ خلیج فارس به جای این که ابزار نظامی خود را بر علیه اسرائیل و صهیونیست ها به کار بگیرند بر علیه مردم مسلمان  یمن و کشورهای منطقه به کار گرفته اند.

 

به گفته وی، منشاء تمامی گرفتاری ها برای این است که آل سعود، آل خلیفه و آل نهیان از اوباما  و اسرائیل و صهیونیست ها تبعیت و فرمانبری می کنند و رییس جمهور آمریکا نیزدر مصاحبه های خود اعلام می کند آمریکا در برابر امنیت اسرائیل تعهد دارد.

 

کشورهای اسلامی منطقه از چارچوب اسلام خارج شده اند

نماینده ولی فقیه در کاشان در ادامه با تأکید بر این که کشورهای اسلامی منطقه از چارچوب اسلام خارج شده اند، با اظهار تأسف از عملکرد شیوخ خلیج فارس در قبال ملت های مسلمان منطقه گفت: کشورهای اسلامی از جمله عربستان سعودی امروز در قبال ملت های مسلمان منطقه، همان کاری را انجام می دهند که آمریکا و صهیونیست انجام می دهند و مدعی خادمین حرمین شریفین هم هستند.

 

آیت الله نمازی، افق آینده جهان را نامعلوم خواند و افزود: ما یقین داریم با وجود رعایت دیپلماسی در مذاکرات هسته ای توسط جمهوری اسلامی در برابر قدرت های جهانی،  پیش بینی می شود، آمریکا و کشورهای 1+5 با جمهوری اسلامی به توافق نخواهند رسید و بر همین اساس بارها اعلام کرده اند گزینه های ایران همچنان بر روی زمین است.

 

وی با اشاره به این که،  استکبار جهانی به ویژه  آمریکا، انگلستان، فرانسه و آلمان از بیداری اسلامی و خیزش های اسلامی در سراسر جهان هراس دارند و با اسلام سر سازش ندارند یاد آورشد: بر این اساس پیش بینی می شود در یک جایی در آینده  با آنها درگیر خواهیم شد.

 

نیرو های مسلح نباید فقط بر بعد نظامی تکیه کنند و از بعد اعتقادی غافل شوند

آیت الله نمازی گفت: یکی از مسائلی که حکومت اسلامی باید برای آن طرح و برنامه ریزی داشته باشد اقتدار نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران است.

 

عضو مجلس خبرگان رهبری در ادامه با اشاره به این که، نیروهای مسلح جمهوری اسلامی باید در دو بعد نظامی و اعتقادی دائما در حال تکاپو باشند گفت: نیرو های مسلح نباید تنها بر بعد نظامی تکیه کنند و از بعد اعتقادی غافل شوند که اگر چنین شیوه دنبال شود، ارتش ما نیز نسخه بدل ارتش دیگر کشورهای جهان خواهد شد.

 

به گفته وی، اقتدار و باورهای دینی و فکری یکی از ویژگی ها و امتیازهای نیروهای مسلح جمهوری اسلامی نسبت به ارتش های دیگر کشورهای جهان است که باید در این دو بعد، هم دوش یکدیگر حرکت کنیم.

 

آیت الله نمازی از ایمان و باورهای دینی به عنوان یکی از مهمترین ابزار نیروهای مسلح در  استقامت رزمندگان اسلام و پیروزی های دفاع مقدس نام برد و یاد آورشد: ایمان رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس باعث شد تا با استفاده از جزئی ترین سلاح های نظامی در برابر ارتشی که از حمایت ابرقدرت های جهان و به پیشرفته ترین سلاح های نظامی جهان مجهز بود پیروز شویم.

 

اگر مسائل اعتقادی را از نیروهای مسلح بگیریم، نسخه بدل ارتش پاکستان خواهد شد

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تأکید بر این که، اگر مسائل اعتقادی را از نیروهای مسلح جمهوری اسلامی بگیریم ما نیز نسخه بدل ارتش پاکستان خواهیم شد یاد آورشد: امروز ساختار نیروهای مسلح جمهوری اسلامی بر پایه دو عنصر اقتدار نظامی و تفکر توحیدی استوار است.

 

آیت الله نمازی گفت: امروز بعد از گذشت 36 از عمر انقلاب اسلامی به اعتراف و اقرار دشمنان اسلام و نظام ، نیروهای مسلح جمهوری اسلامی به عنوان ارتشی مقتدر در زمین و هوا و دریا، ابتکار عمل را در دست دارد و در صورت هرگونه حرکتی از سوی دشمن در خلیج فارس با آتش انبوه نیروهای مسلح روبرو خواهد شد.

 

وی همچنین با اشاره به این که از شهادت  توسط نیروهای مسلح جمهوری اسلامی به عنوان یک افتخار استقبال می شود افزود: این تفکر توحیدی در ولایت و درنزد امیرمومنان است که امروز در نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران بروز و ظهور دارد، لذا رسیدن به پیروزی و یا شهادت، هرکدام که باشد پیروزی ازآن ما است.

 

شعار سال باید به عنوان الگو بین فرماندهان و سازمان عقیدتی سیاسی ارتش وجود داشته باشد

عضو مجلس خبرگان رهبری در ادامه نامگذاری امسال را با عنوان سال دولت و ملت و همدلی و همزبانی توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی را یاد آورشد گفت: این شعار باید به عنوان الگو بین فرماندهان و سازمان عقیدتی سیاسی ارتش وجود داشته باشد.

 

آیت الله نمازی همچنین بر لزوم مطالعه و کارشناسی در نظام خدمت وظیفه تأکید کرد و گفت: برای جوانانی که از گذشته تا کنون برای خدمت در نیروهای مسلح جمهوری اسلامی اضطراب دارند باید  با تعریف مسائل اخلاقی و ایجاد جاذبه ها، آنها داوطلب و عاشق خدمت شده و معنای خدمت را بفهمند./1307/پ202/ج

 

ارسال نظرات