۲۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۲
کد خبر: ۲۵۴۰۹۲
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

بسیجیان یمنی پاسخ کوبنده ای به حکام عربستان می دهند

خبرگزاری رساـ حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به تهاجم نظامی عربستان به یمن گفت: بسیجیان مسلح یمنی پاسخ کوبنده ای به خطای حکام عربستان داده و اجازه نمی دهند سرنوشت کشور آنها به دست این مهاجمان بیفتد.
 نماز جمعه بجنورد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، امام جمعه بجنورد و نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی در خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته مرکز استان که در محل مصلای امام خمینی(ره) بجنورد برگزار شد، با اشاره به تهاجم نظامی عربستان به یمن، اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب روز گذشته در جمع مداحان سراسر کشور این اقدام عربستان را خطا و اشتباه فاحشی دانستند.

 

وی اضافه کرد: اقدام عربستان در حمله به یمن همانند حمله اسراییل به نوار غزه است و همچنان که اسراییل در نوار غزه نتوانست به مؤفقیت برسد، عربستان نیز در یمن شکست خورده و به هیچ کدام از اهداف شوم خود نمی رسد.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با تأکید بر این که عربستان نمی تواند ملت بزرگ یمن را از پای درآورد، تصریح کرد: بسیجیان مسلح یمنی پاسخ کوبنده ای به خطای حکام عربستان داده و اجازه نمی دهند سرنوشت کشور آنها به دست این مهاجمان بیفتد.

 

به گفته وی مردم یمن عزم خود را برای کسب آزادی و به دست گرفتن سرنوشت خویش جزم کرده اند و حملات هوایی کورکورانه ائتلاف به رهبری عربستان سعودی نمی تواند آنها را از این عزم و تصمیم جدی باز دارد.

 

بیانیه لوزان لرزان و غیرالزام آور است

نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه بجنورد با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب پیرامون مذاکرات هسته ای و بیانیه لوزان، خاطرنشان کرد: همان گونه که رهبری فرمودند هنوز در مذاکرات هسته ای اتفاق خاص و مهمی نیفتاده و بیانیه لوزان نیز لرزان و غیرالزام آور است به همین دلیل نباید از این بیانیه آن چنان خوشحال و یا ناراحت شد.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی ادامه داد: در واقع هنوز کاری نشده که آن را بزرگ کنیم بلکه سه ماه دیگر تا مهلت تعیین شده برای دست یابی به توافق جامع هسته ای باقی مانده و باید برای حصول به توافقی مناسب در آن مهلت تلاش کرد.

 

 وی با بیان این که ما مطابق فرموده رهبر معظم انقلاب همچنان از مذاکره کنندگان هسته ای خود حمایت کرده و به آنها اعتماد کامل داریم، اضافه کرد: مذاکره کنندگان هسته ای ایران در ادامه این راه دشوار نیز می بایست همانند گذشته از عزت و اقتدار ایران اسلامی دفاع کرده و عزت ایران را فدای رسیدن به توافق نکنند.

 

وی با تأکید بر این که تیم مذاکره کننده هسته ای ایران باید در هر زمانی از مذاکرات که متوجه شدند غربی ها در حال معامله عزت ایران هستند مذاکرات را متوقف کنند، خاطرنشان کرد: توقف و پایان مذاکرات برای دفاع و حفظ عزت ایران و ایرانی در واقع پیروزی در مذاکرات است.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان این که نباید به هر قیمتی تن به توافق هسته ای داد، اظهار کرد: تاکنون در روند مذاکرات هسته ای غربی ها امتیازاتی به ما داده اند و ما نیز امتیازات بزرگ تری به آنها داده ایم اما هنوز هیچ چیز نهایی نشده و مذاکرات نیز به پایان نرسیده است.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی در ادامه با اشاره به تعامل نامناسب با منتقدان هسته ای، افزود: نباید هر منتقد روند و جزئیات مذاکرات هسته ای را همگام و همراه با اسراییل قلمداد کرده و به وی اجازه صحبت ندهیم.

 

وی با بیان این که بحث و انتقاد در موضوع هسته ای می تواند تیم مذاکره کننده هسته ای ایران را در دست یابی به توافقی مناسب یاری کند، اضافه کرد: مسؤولان و مذاکره کنندگان هسته ای کشور می بایست سخن مخالفان و منتقدان را شنیده و جوانب کار را بسنجند چرا که در این صورت آنها می توانند چند ماه آینده با دست پر به میز مذاکرات رفته و از حقوق ملت ایران به شیوه و کیفیت بهتری دفاع کنند.

 

حضرت زهرا؛ الگو و اسوه در دفاع از ولایت

نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه این هفته بجنورد با تبریک به مناسبت سالروز میلاد حضرت فاطمه زهرا(س)، دخت نبی مکرم اسلام(ص) اظهار کرد: حضرت فاطمه(س) دختر، همسر و مادری نمونه بود.

 

وی با اشاره به این که تمامی مراحل زندگی حضرت فاطمه(س) الگوی مناسبی برای دختران و بانوان جامعه اسلامی است، تصریح کرد: اگر بانوان و مادران جامعه حضرت زهرا(س) را الگوی خود قرار دهند بسیاری از مشکلات اجتماعی و فرهنگی حل می شود.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی همچنین با یادآوری فعالیت های سیاسی و اجتماعی حضرت زهرا(س) در دفاع از ولایت، خاطرنشان کرد: دخت نبی مکرم اسلام(ص) در حوزه سیاست و دفاع از ولایت نیز الگو، اسوه و نمونه بود و می بایست این بخش از سیره آن حضرت هم مورد توجه مردم جامعه اسلامی باشد./9314/پ201/ب

ارسال نظرات