۱۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۶
کد خبر: ۲۵۳۶۶۵
استاد سطح عالی حوزه علمیه شیراز:

نسبت روحانیت و حوزه های علمیه با نظام اسلامی نسبت حمایت و نصیحت است

خبرگزاری سا ـ استاد سطح عالی حوزه علمیه گفت: حوزه و روحانیت نسبت به نظام دینی بی تفاوت نیست هیچ روحانی و عالم دینی نمی تواند نسبت به نظامی که بر اساس اسلام پدید آمده است و با انگیزه اسلام حرکت و کار می کند بی تفاوت باشد.
حوزه علميه

حجت الاسلام سید محمود کاظمی بیدکی باشتی استاد سطح عالی حوزه علمیه شیراز در گفت‌و گو‌با خبرنگار خبرگزاری رسا در شیراز، گفت: همان طورکه رهبر معظم انقلاب فرموده اند این دو مفهوم غلط و در واقع دو تهمت را دشمن به عنوان تاکتیک مطرح کرده است، یکی طرح مساله حکومت آخوندی است، که می گویند در ایران حکومت آخوندی بر سر کار است، این را نوشتند، گفتند و ترویج کردند.


وی در ادامه افزود: دومین طرح غلط دشمنان، موضوع آخوند حکومتی است، تقسیم آخوند به حکومتی و غیر حکومتی هدف دشمنان از طرح این دو مفهوم انحرافی و غلط این بود که اولا نظام اسلامی را پشتوانه عظیم فکری و نظری، استدلالی و علمی علمای دین محروم کنند و دوم این‌که می خواهند روحانیان مسؤول، روحانیان انقلابی و روحانیان حاضر در صحنه را که در مقابل دشمنان سینه سپر کردند را منزوی کنند.


حجت‌الاسلام کاظمی بیدکی باشتی خاطرنشان کرد: حوزه های علمیه و علمای دین پشتوانه هایی هستند که موظف اند نظریات اسلامی را در این زمینه از متون الهی بیرون بکشند و آن ها را برای برنامه ریزی در زمینه های گوناگون در اختیار بگذارند، پس نظام اسلامی پشتوانه اش علمای دین و علمای صاحب نظر اسلامی است از این رو چون حوزه تگیه گاه نظام است پس نظام موظف به حمایت حوزه است.


وی ابراز داشت: سکولاریسم یا همان جدا انگاری دین و دنیا که به معنای دخالت ندادن دین در شئون مختلف زندگی اجتماعی انسان بوده و یکی از ویژگی های تمدن و فرهنگ غربی است و به دنبال حذف نقش دین از ساحت های مختلف حیات انسان است و می خواهد همه شئون سیاسی، اجتماعی و اخلاقی جامعه را قداست زدایی کند.


استاد سطح عالی حوزه علمیه تصریح کرد: آن عده قلیلی که دین را به زندگی فردی و احوال شخصی منحصر کرده اند و بانگ جدایی دین از سیاست را می دهند نه دین مبین اسلام را به خوبی شناخته اند و نه از مفهوم صحیح سیاست آگاهی دارند.


وی در پایان اظهار داشت: مدیران حوزه باید در حوزه ها کسانی همچون حاج شیخ عبدالکریم رضوان، میرزای شیرازی که امام خمینی(ره) درباره ایشان فرمودند همان نصف سطر میرزای شیرازی مملکت ما را از توی حلقوم خارجی ها بیرون کشید و مرحوم آیت الله شیخ عبدالکریم حائری(ره) که رهبر کبیر انقلاب از تربیت شدگان مکتب ایشان است که با تاسیس حوزه علمیه قم نهضت مبارزه با طاغوت را آغاز کردند؛ همان گونه که امام راحل می فرمایند تاسیس حوزه علمیه قم در آن روز از جهت سیاسی کمتر از تاسیس جمهوری اسلامی در ایران امروز نبود، حوزه ها باید همچون علمایی را تربیت کنند./839/ت302/ب

 

ارسال نظرات