۱۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۷:۴۳
کد خبر: ۲۵۳۶۵۱
استاد حوزه علمیه:

حقیقت حضرت فاطمه در قیامت متجلی خواهد شد

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه گفت: حقیقت حضرت فاطمه زهرا(س) در این دنیا متجلی نمی شود و دنیا با تمام عظمت خود در پیشگاه حضرت فاطمه(س) همچون کوزه ای است که بخواهیم آب دریا را در آن قرار دهیم.
حجت الاسلام مرتضي صادقي ارمکي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام مرتضی صادقی ارمکی، استاد حوزه علمیه سه شنبه شب در جمع عزادارن هیئت بازاری های کاشان در جوار مضجع نورانی حضرت سلطان علی بن امام باقر(ع) مشهد اردهال کاشان با اشاره به این که، سخن گفتن در رابطه با حضرت فاطمه زهرا(س) از توان هیچ سخنران و نویسنده ای برنمی آید، گفت: همه دانسته های ما محدود به گفته ها و کتبی است که مطالعه کرده ایم و حقیقت حضرت زهرا(س) در این دنیا متجلی نمی شود.

وی افزود: دنیا با تمام گستردگی و عظمت خود در پیشگاه حضرت فاطمه(س) همچون کوزه ای است که بخواهیم آب دریا را در آن قرار دهیم، از این رو قبر ایشان مخفی است و بعد از ظهور امام زمان(عج) نیز مخفی خواهد بود.

حجت الاسلام صادقی با اشاره به این که، حقیقت حضرت فاطمه زهرا(س) در قیامت متجلی خواهد شد و ما نمی توانیم در این دنیا به عظمت و جایگاه رفیع ایشان پی ببریم یادآور شد: امیرمومنان(ع) زمانی که می خواست از حضرت فاطمه زهرا(س) دور شود، پشت خود را به ایشان نمی کرد و عقب عقب از محضر ایشان فاصله می گرفت.

وی با اشاره به این که فرزندان حضرت زهرا(س)، حضرت ام البنین(س) را مادر صدا می زدند، افزود: اسم حضرت ام البنین(س)، فاطمه و کنیه ایشان ام البنین، یعنی مادر پسران است.

به گفته وی، نویسنده بحرینی در کتاب خود نوشته است قبل از این که امیرمومنان(ع) به خواستگاری ام البنین(س) برود، ایشان خوابی دیده بود که تعبیر آن نشان از آینده روشن برای او بود، ولی هرگز تصور این اتفاق مبارک را نمی کرد.

حجت الاسلام صادقی گفت: مادر حضرت عباس(ع) از زنان با فضیلت و عارف به حق اهل بیت(ع) بود و محبتى خالصانه به آنان داشت و خود را وقف دوستى آنان کرده بود، از این رو اهل بیت(ع) نیز براى ایشان جایگاهى والا و موقعیتى ارزنده قائل بودند.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به این که این بانوى بزرگوار نزد مسلمانان جایگاهى ویژه دارد و بسیارى ایشان را نزد خداوند متعال شفیع و واسطه قرار می دهند، گفت: حضرت ام البنین(ع) نزد پروردگار مقرب است، چرا که ایشان فرزندان و پاره هاى جگر خود را خالصانه در راه خدا و استوارى دین حق تقدیم داشته است./1307/پ202/ب

ارسال نظرات