۱۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۵
کد خبر: ۲۵۳۱۹۹
نماینده ولی فقیه در استان قزوین:

عزت و اقتدار شهدا، آرامش کشور را حفظ کرد

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در استان قزوین با بیان این‌که عزت و اقتدار شهدا، آرامش کشور را حفظ کرد، گفت: اگر شهدا جان به کف نمی‌گرفتند و در عرصه خوف و خطر حاضر نمی‌شدند، اینک جامعه ما در آرامش و امنیت نبود.
حجت الاسلام والمسلمين عابديني، نماينده ولي فقيه در قزوين

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی، نماینده ولی فقیه در استان قزوین ظهر امروز 16 فروردین ماه در مراسم تکریم از مادران و همسران شهدا با حضور جمعی از خانواده‌های شهدا و ایثارگر در سالن اجتماعات گلزار شهدای قزوین گفت: در جنگ تحمیلی بسیاری از شهدا، بدون این‌که امامشان را ببینند با حکم او به میدان نبرد حق علیه باطل شتافتند که نشان از ولایت مداری و وفاداری آنان نسبت به آرمان‌های امام (ره) بود.

 

نماینده ولی فقیه در استان قزوین در ادامه افزود: کسانی که به فیض شهادت نایل شدند عامل به قرآن هستند، یعنی برای قرآن به پا خاسته اند، خانواده و مادران شهدا نیز که شهیدان را بدرقه نمودند در واقع به قرآن عمل کرده اند.

 

وی با بیان این‌که خانواده شهدا آسوده‌ترین و آرام‌ترین خانواده‌های دنیا هستند، ابراز کرد: در این دنیا افرادی هستند که با وجود برخورداری از مال و مکنت فراوان، آرامش ندارند و همواره به دنبال مال اندوزی و افزایش ثروت خود هستند بر این اساس گفته شده که مال و رزق دو معنای متفاوت از هم هستند.

 

امام جمعه با اشاره به آیه 169 سوره آل عمران که آمده است هرگز گمان مبر کسانی که در راه خدا کشته شده‌اند مرده‌اند، بلکه آنان زنده‌اند و نزد پروردگارشان روزی داده می‌شوند، بیان داشت: خانواده شهدا نیز همانند شهدا، مشمول رزق الهی هستند.

 

وی ادامه داد: تجربه ثابت کرده که خانواده شهدا افزون بر اینکه آسوده‌اند و از آرامش درونی بهره‌مند هستند، موجب آرامش و راحتی جامعه نیز است.

 

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی تاکید کرد: بعد از دوران دفاع مقدس هرگاه خطری متوجه جامعه اسلامی شد خانواده شهدا نخستین کسانی بودند که در خط مقدم حضور یافته و همانند فرزندانشان خط شکن جبهه تهاجم دشمنان به حریم دین بودند و با پیگیری اهداف شهدا آرامش را در جامعه ایجاد می‌کردند.  

 

این کارشناس قرآنی با بیان این‌که جامعه ما به برکت حضور خانواده شهدا از آرامش نسبی بالایی برخوردار است تصریح کرد: به طوری که رهبری در فرمایش خود همواره از اقشار مختلف جامعه اظهار رضایت کرده‌اند زیرا همه این افراد با واسطه یا بی واسطه پرورش یافتگان مکتب خانوده شهدا هستند.

 

وی آرامش کشور را در گرو عزت و اقتدار شهدا دانست و ابراز کرد: اگر شهدا جان به کف نمی‌گرفتند و در عرصه خوف و خطر حاضر نمی‌شدند، اینک جامعه ما در آرامش و امنیت نبود.

 

نماینده ولی فقیه در استان قزوین اظهار کرد: آرامش بخشی از ویژگی های بارز شهدا بود و در رفتار و منش آنان به خوبی مشاهده می‌شد. شهدا سرشار از آرامش و غرق در معنویت بودند.

 

وی در پایان با اشاره به وجه تشابه مادران شهدا با حضرت ام البنین (س) گفت: مادران و همسران شهدا نیز با تأسی به حضرت ام البنین(س)، عزیزان خود را در راه اعتلای حق تقدیم کردند و مهم ترین دغدغه آنان ولایت، دین و امام حسین (ع) بود./848/پ202/ب4

ارسال نظرات