۱۲ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۸:۱۳
کد خبر: ۲۵۲۹۱۴
حجت الاسلام مصلحی:

عزت ملی در مذاکرات هسته ای باید حفظ شود

خبرگزاری رسا- حجت الاسلام مصلحی با اشاره به این که اقتدار شیعه در دنیا، دستاورد انقلاب اسلامی ایران است، گفت: امروز انقلاب اسلامی، عزت ملی را برای مردم دنیا به ارمغان آورده است؛ اقتداری که شیعه اکنون از نظر جغرافیایی، محتوایی و مدیریتی به دست آورده است در تاریخ شیعه نظیر ندارد.
حجت الاسلام  حيدر مصلحي

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام حیدر مصلحی، رییس سازمان نشر آثار و ارزش های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس، شب گذشته در سلسله نشست های تخصصی حیات طیبه که با  موضوع «تحولات اقتصادی، سیاسی و فرهنگی متأثر از نامگذاری سال ها و سال جدید»، در مجتمع فرهنگی ولایت برگزار شد، با اشاره به این که جمهوری اسلامی ایران، یکی از ثمرات انقلاب اسلامی است، افزود: انقلاب اسلامی مجموعه ای تأثیر گذار و رو به حرکت است که مرز ندارد و مسیرش را به جلو طی می کند.

وی با اشاره به این که امام خمینی(ره)، سه هدف بزرگ را برای انقلاب ترسیم کرده بودند، اظهار داشت: ایجاد حکومت اسلامی، بیداری اسلامی در جهان اسلام و زمینه سازی برای ظهور امام زمان(عج) سه هدف امام خمینی(ره) از ایجاد  انقلاب بود که رهبر معظم انقلاب نیز این سه هدف را دنبال می کنند.


رییس سازمان نشر آثار و ارزش های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس با اشاره به مدیریت ویژه امام خمینی(ره) اظهار کرد: مدیریت ده ساله امام خمینی(ره) بر انقلاب اسلامی در ابعاد مختلف باید مورد مطالعه قرار گیرد؛ چرا که ایشان مدیریت ویژه ای داشتند.

وزیر سابق اطلاعات اظهار کرد: 8 سال از مدیریت 10 ساله امام خمینی(ره) در جنگ تحمیلی سپری شد، ایشان علاوه بر مدیریت زیرساخت های حکومت، جنگ 8 سال دفاع مقدس را نیز مدیریت کردند و اکنون زیر ساخت هایی که امام خمینی(ره) شکل داده اند، نه تنها در سطح کشور و منطقه، بلکه در سطح دنیا رو به جلو حرکت می کند.


وی اظهار کرد: ملت کارفرمای دولت است، ملت خواسته هایی دارد و پای این خواسته های نیز ایستاده است، هزاران شهید و عزیزان خود را در راه انقلاب فدا کرده است؛ از این رو باید به خواسته های مردم جامه عمل پوشانده شود.

 

اقتدار شیعه در دنیا، دستاورد انقلاب اسلامی ایران است
وی با اشاره به این که عزت ملی، از جمله دستاوردهای انقلای اسلامی است، ابراز کرد: امروز انقلاب اسلامی، عزت ملی را برای مردم دنیا به ارمغان آورده است؛ اقتداری که شیعه اکنون از نظر جغرافیایی، محتوایی و مدیریتی به دست آورده است در تاریخ شیعه نظیر ندارد. 


حجت الاسلام مصلحی افزود: شیعه پاکستان در گذشته به عنوان برده مطرح بود، اما اکنون صدها هزار نفر با  آزادی خواسته ها و مطالبات خود را مطرح می کنند و آن ها را به دست می آورند، شیعه ترکیه نیز عرض اندام می کند.


رییس سازمان نشر آثار و ارزش های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس افزود: عراق امروز، کشوری است که اکثریت آن شیعه هستند؛ قبل از حکومت جدید، حکومت عراق دست اهل سنت بود. 

وزیر سابق اطلاعات به انقلاب کشور مصر اشاره و اظهار کرد: فکر نکنید انقلاب مصر تمام شده است. انقلاب اسلامی ایران نیز مشکلات و دست اندازهایی داشت، اما متوقف نشد، انقلاب مصر نیز همین گونه است؛ در مشکلات و دست انداز افتاده است اما متوقف نمی شود.


حجت الاسلام مصلحی به تحولات یمن اشاره کرد و  افزود: عربستان از خود هیچ اختیاری ندارد و خود اعلام می کند که با اجازه آمریکا به یمن حمله کرده است. عربستان جرأت نمی کند با نیروی زمینی به یمن حمله کند؛ چرا که سابقه درگیری دارد و از آن ها سیلی خورده است، عربستان فکر می کند با بمباران به جایی می رسد، در حالیکه به جایی نمی رسد.  


رییس سازمان نشر آثار و ارزش های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس با بیان این که سید حسن نصرالله، از ثمرات انقلاب اسلامی است، اظهار کرد: مجموعه حزب الله که در یمن شکل گرفته است از ثمرات انقلاب اسلامی است.

 

عزت ملی در مذاکرات هسته ای باید حفظ شود
وزیر سابق اطلاعات به مذاکرات هسته ای اشاره و اظهار کرد: دو مرحله شدن مذاکرات معنا ندارد. عزت ملی در مذاکرات باید جای خود را حفظ کند و لطمه نبیند. به فرموده رهبر معظم انقلاب، آمریکا به مذاکرات نیاز دارد. اگر مذاکرات جمع شود کار آمریکا تمام است. 

وی ابراز کرد: آمریکا به این نتیجه رسیده است که حمله به عراق و افغانستان کار غلط بود، آن ها می خواهند این اشتباه را با کار دیگری در منطقه به نتیجه برسانند و در این راستاست که تصمیم دارد، منطقه را به جان هم بیندازند. آمریکا تاب دیدن مقاومت اسلامی رو ندارد، لذا می خواهد آن را بشکند.

حجت الاسلام مصلحی افزود: متأسفانه عده ای در کشور به دنبال این هستند که عنوان شعارهای ارزشی را تغییر دهند. به طور نمونه، حمایت از مستصعفین تبدیل به قشر آسیب پذیر شده است. باید دقت کرد که برخی عناوین بار ارزشی دارد و در دنیا پیام ویژه ای را منعکس می کند.


وی به مسائل اقتصادی کشور اشاره و  ابراز کرد: تنها 20 درصد مشکلات اقتصادی کشور مربوط به تحریم ها است و 80 درصد آن مربوط به مدیریت خودمان است. ما باید سرمایه گذاری کنیم نقدینگی باید در تولید هزینه شود.


حجت الاسلام مصلحی با اشاره به این که باید مدیریت جهادی دفاع مقدس پیاده شود، افزود: بودجه تخصیص یافته به جنگ در طول هشت سال دفاع مقدس 14 الی 17 درصد بود که رزمندگان توانستند با مدیریت جهادی، اقتصاد مقاومتی را به منصه ظهور برسانند و در مقابل دشمن پیروز شوند.


وزیر سابق اطلاعات با اشاره به این که به زودی موفقیت ها و پیروزی هایی در دنیای اسلام خواهیم دید، اظهار کرد: نتانیاهو در سنای آمریکا اعتراف می کند که ایران 4 کشور را بلعیده است. انقلاب اسلامی و رهبری تأثیر گذار در دنیای اسلام هستند؛ علمای اسلام اذعان دارند که آیت الله خامنه ای تنها فردی است که می تواند دنیای اسلام را رهبری کند./1309/پ202/ب

ارسال نظرات