۰۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۲
کد خبر: ۲۵۲۸۲۸
با حضور اهالی فرهنگ استان؛

اولین نشست هم اندیشی و بررسی راه های توسعه فرهنگی استان زنجان برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ اولین نشست هم اندیشی و بررسی راه های توسعه فرهنگی استان زنجان با حضور مدیران ارشد ارگان های فرهنگی استان همچنین با حضور نماینده ولی فقیه در استان زنجان برگزار شد.
نشست هم انديشي توسعه فرهنگي در زنجان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، حجت الاسلام والمسلمین علی خاتمی، نماینده ولی فقیه و امام جمعه زنجان، امروز در اولین نشست هم اندیشی و بررسی راه های توسعه فرهنگی استان زنجان که در محل سازمان تبلیغات اسلامی زنجان برگزار شد، با اشاره به نقش علما و روحانیت در فرهنگ گفت: علما و روحانیان نقش بسزایی در توسعه فرهنگ دینی بر عهده دارند و امروز ما هر چه داریم به برکت علما و مبلغین است.

 

نماینده ولی فقیه و امام جمعه زنجان در ادامه خاطرنشان کرد: اگر امروز در کشور خود صاحب یک فرهنگ غنی اسلامی هستیم همه این ها از برکت و جانفشانی های روحانیت بوده است.

 

وی در ادامه وظیفه و راه علما و روحانیت را به راه انبیای الهی تشبیه کرد و اظهار داشت: پیامبران الهی وظیفه داشتند پیام های الهی را به بهترین شکل به مردم ابلاغ کنند و علما نیز وظیفه دارند پای در جای پای پیامبران الهی بگذارند تا به رسالت اصلی خود عمل کنند.

 

این مسؤول در ادامه با بیان این که مسائل فرهنگی یکی از اصلی ترین مباحث جامعه امروز ما است تصریح کرد: بحث های فرهنگی از موضوعات اساسی جامعه ما است و یکی از دغدغه های اصلی مقام معظم رهبری مسائل فرهنگی جامعه است که در تأکیدات ایشان موضوع فرهنگ به وفور دیده می‌شود.

 

حجت الاسلام والمسلمین خاتمی در ادامه با تأکید بر استفاده از تجربیات مدیران فرهنگی گذشته استان افزود: عمر مدیران بومی استان دو سال است و باید از تجربیات این افراد در پیشبرد هر چه بهتر مسایل فرهنگی بهره برد.

 

وی در پایان برگزاری اولین نشست هم اندیشی و بررسی راه های توسعه فرهنگی استان را خوب ارزیابی کرد و اظهار داشت: امیدواریم این نشست ها در سال های آینده هر چه بهتر برگزار شود تا بتوان تجربیات مدیران را منتقل کرد و این کار، حرکتی نو و ابتکاری است.

 

گفتنی است؛ در ادامه این نشست، دیگر مدیران فرهنگی استان زنجان نیز هر کدام به بیان دیدگاه های خود در زمینه توسعه هر چه بهتر فرهنگ استان پرداختند و گفت و گوهایی در این مورد صورت گرفت و در پایان این نشست نیز از برخی از مدیران و فعالان فرهنگی استان با اهدای لوح، تقدیر به عمل آمد. /949/پ202/ب

ارسال نظرات