۲۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۰:۳۷
کد خبر: ۲۵۲۱۹۵

25 فروردین ماه آخرین مهلت برای ثبت نام سطح 3 حوزه علمیه کشور

خبرگزاری رسا ـ معاون آموزشی مؤسسه آموزش عالی حوزوی علامه مجلسی(ره) گفت: از روز شنبه 23 اسفند ماه93 لغایت 25 فروردین ماه زمان ثبت نام جدید از متقاضیان شرکت در مقطع سطح 3 (کارشناسی ارشد) حوزه علمیه کشور است.
حوزه علميه

حجت الاسلام عبدالمجید خطیب، معاون آموزشی مؤسسه آموزش عالی حوزوی علامه مجلسی(ره) در گفت و گو با خبرنگار خبرگزای رسا در اصفهان گفت: از روز شنبه 23 اسفند ماه93 لغایت 25 فروردین ماه زمان ثبت نام جدید از متقاضیان شرکت در مقطع سطح 3 (کارشناسی ارشد) حوزه علمیه کشور می باشد.

 

وی ادامه داد: این رشته های تخصصی بیشتر از سوی حوزه علمیه برگزار می گردد که مؤسسه آموزش عالی حوزوی علامه مجلسی(ره) اصفهان همزمان دوره های کلاسیک مختلفی به غیر از رشته های کارشناسی ارشد برگزار می کند.

 

حجت الاسلام خطیب با بیان این که هم اکنون در مؤسسه آموزش عالی حوزوی علامه مجلسی(ره) رشته های شیعه شناسی، مشاوره اسلامی و تبلیغ در مقطع سطح 3 ارائه می گردد تصریح کرد: در این دوره دو رشته جدید "مدرسی علوم عقلی" و "مشاوره اسلامی" اضافه شده است که طلاب می توانند در این رشته ها شرکت کنند.

 

معاون آموزشی مؤسسه آموزش عالی حوزوی علامه مجلسی(ره) تصریح کرد: آزمون در تاریخ هجدهم اردیبهشت ماه 94 برگزار می گردد و دو هفته پس از آن نتایج اولیه اعلام می گردد و افرادی که حدنصاب نمره کتبی لازم در امتحان را بدست آورده اند؛ به میزان دو برابر ظرفیت برای انجام مصاحبه تخصصی و علمی معرفی می شوند و از ابتدای مهر ماه با شروع سال تحصیلی جدید، دوره تشکیل می شود.

 

معاون آموزشی موسسه آموزش عالی حوزوی علامه مجلسی(ره) تاکید کرد: شرط لازم برای ثبت نام در مقطع سطح3 حوزه، داشتن مدرک سطح 2 حوزوی می باشد؛ ضمن آن که افرادی که مدارک تحصیلی سطح2 آن ها که تا تاریخ 31 شهریور سال 94 صادر می شود مجاز به شرکت در آزمون کتبی ورودی می باشند.

 

وی با بیان این که مؤسسه آموزش عالی حوزوی علامه مجلسی(ره) از چهار سال گذشته اقدام به پذیرش در مقطع سطح3 کرده است تأکید کرد: اولین ورودی های دوره در رشته شیعه شناسی هم اکنون طرح های اجمالی و تفضیلی پایان نامه آن ها به تصویب رسیده است و هم اکنون اشتغال به تدوین پایان نامه دارند و در کمتر از شش ماه آینده شاهد دفاع پایان نامه خواهیم بود.

 

حجت الاسلام خطیب درباره تفاوت رشته های کارشناسی ارشد و سطح 3 حوزه یادآور شد: دانش پژوهان کارشناسی ارشد 32 واحد درسی می گذرانند ولی در مقطع سطح سه حوزه 60 واحد درسی می گذرانند./939/ت303/ب

ارسال نظرات