۲۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۸:۴۲
کد خبر: ۲۵۲۰۶۲
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

پیوند ورزش با ارزش، قهرمانان ورزشی را الگوی مناسب جامعه می کند

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: پیوند ورزش با ارزش های اسلامی، قهرمانان ورزشی ما را به الگوهای مناسبی برای جوانان جامعه اسلامی بدل می کند.
 آيين تجليل از قهرمانان ورزشي خراسان شمالي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، امام جمعه بجنورد و نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی شب گذشته در همایش تجلیل از پیشکسوتان و قهرمان ورزشی استان خراسان شمالی که در بجنورد برگزار شد، اظهار کرد: قهرمانان ورزشی سفیران ایران و نظام اسلامی در کشورهای دیگر بوده و می بایست هر جا که می روند و مسابقه می دهند تعصب ایرانی و اسلامی خود را نشان دهند.

وی با بیان این که وقتی ارزش ها با ورزش پیوند زده شوند در آن صورت قهرمان های ورزشی به الگوهایی مناسب برای جامعه علی الخصوص نسل جوان بدل می شوند، افزود: بانوان ورزشکار ما نیز در صحنه های بین المللی با رعایت حجاب خوش درخشیده و در این زمینه خود را به عنوان الگو در سطح جامعه مطرح کردند.

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی برگزاری همایش تجلیل از ورزشکاران را امری پسندیده دانست و گفت: هدف از برگزاری این مراسم ها این است که همه بدانند مردم از قهرمان های ورزشی خود به عنوان الگوی جوانان تقدیر می کنند و زحمات و تلاش آنها را نادیده نمی گیرند.

رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی با بیان این که ورزشکاران سعی کنند استفاده از عبارت «یا علی(ع)» را به جای کلماتی نظیر «مرسی» فرهنگ سازی کنند، اضافه کرد: دو نوع قهرمان وجود دارد؛ اصلی و بدلی که قهرمانان اصلی، قهرمان های ورزشی ایران اسلامی و بدلی ها قهرمانان فیلم های هالیوودی محسوب می شوند و می بایست قهرمان های اصلی در جامعه و در بین جوانان و نوجوانان معرفی شوند.

سید علی اکبر پرویزی، استاندار استان خراسان شمالی نیز در این مراسم با اشاره به این که اهتزاز پرچم ایران توسط ورزشکاران ارزشمند است، افزود: شما ورزشکاران می توانید این فرصت ها را بیشتر فراهم کرده و حضور گسترده تری در همه میادین بین المللی داشته باشید.

وی با تأکید بر این که در مورد فرهنگ و اخلاق پهلوانی باید ورزشکاران مراقبت کنند، اضافه کرد: قهرمانان ورزشی باید سعی کنند صفات نیک را در جامعه گسترش دهند تا بسیاری از مشکلات ما حل شود.

پرویزی با اشاره به این که جایی که دروغ و غیبت و افترا نیست بسیاری از مشکلات حل می شود، اظهار کرد: این موضوع را باید تمام اداره ها در نظر بگیرند چرا که این موارد از صفات پهلوانان به شمار می رود و مشکل گشا است.

نماینده عالی دولت تدبیر و امید در استان خراسان شمالی افزود: اگر از پهلوانان جامعه درس گرفته شود جامعه به جایگاه متعالی خود رسیده و بسیاری از مشکلات نیز مرتفع خواهد شد.

پرویزی همچنین با عذرخواهی از ورزشکاران و قهرمانان به دلیل کمبود بودجه اداره کل ورزش و جوانان خراسان شمالی و عدم توانایی در تجلیل شایسته آنها، گفت: امیدواریم در سال آینده با بهبود وضعیت اقتصادی بتوانیم در حد بضاعت خود از شایستگان ورزشی قدردانی کنیم.

گفتنی است، در این مراسم از بیش از 200 پیشکسوت، مربی، داور و ورزشکار خراسان شمالی که در رده های ملی، بین المللی و جهانی مقام کسب کرده بودند، تجلیل شد./9314/پ202/ب

ارسال نظرات