۱۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۲
کد خبر: ۲۵۱۳۱۸
آیت الله نوری همدانی:

تولیت اعتاب مقدسه به ارتقای سطح فرهنگی زائران اهتمام داشته باشند

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله نوری همدانی کار فرهنگی را از اولویت‌های مهم فعالیت‌های اعتاب مقدسه برشمرد و گفت: برای ارتقای سطح فرهنگی و معنوی زائران باید تلاش کرد.
آيت الله نوري همداني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید ظهر امروز در دیدار مسؤولان تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) با تأکید بر این‌که کارهای فرهنگی باید در اولویت برنامه‌های اعتاب مقدسه باشد، اظهار داشت: فرهنگ و معنویت است که زائران را به این مکان‌های مقدس می‌کشاند بنابراین باید برنامه‌هایی برای ارتقای سطح معنویت مردم داشته باشید.

وی برگزاری دوره‌های آموزشی، ‌منبرهای تأثیرگذار و کارهایی از این دست را بسیار مهم دانست و گفت: در این زمینه‌ها از افردی استفاده کنید که به لحاظ علمی در سطح بالایی باشند؛ سطح علمی این افراد را با برگزاری آزمون محک بزنید؛ اینها باید کسانی باشند که نسبت به علوم مختلف اسلامی از جمله تاریخ تسلط داشته باشند.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با اشاره به هجمه شدید دشمنان اسلام علیه شیعیان و شبهه افکنی آنان، گفت: عالمانی که در حرم خدمت می‌کنند باید توانایی پاسخ‌گویی به شبهات روز و مسائل مختلف مطرح شده از سوی مردم،‌ را داشته باشند.

این مرجع تقلید استفاده از معارف اسلام ناب و انقلابی را از سوی سخنرانان اعتاب مقدسه ضروری خواند و ابراز داشت: کسانی که در این عرصه وارد می‌شوند باید روحیه انقلابی و بیداری اسلامی را گسترش دهند؛ حتی اگر دعای ندبه خوانده می‌شود باید به گونه‌ای باشد که با ادعیه خوانی پیش از انقلاب تفاوت داشته باشد و مطالب روز در آن بیان شود.

حضرت آیت الله نوری همدانی با بیان این‌که حرف‌هایی که از منابر حرم‌های مطهر امامان و امامزادگان زده می‌شود برای مردم حجت است، گفت: مردم به دید راهنما به شما نگاه می‌کنند بنابراین کار شما از این جهت سخت‌تر از جاهای دیگر است.

وی انتشار نشریه‌ای به صورت ماهیانه را یکی از کارهای مهمی دانست که می‌تواند در بخش فرهنگی صورت گیرد و بیان داشت: در بخشی از این مجله می‌توانید افراد برجسته‌ای که در حرم مطهر مدفون هستند را به مردم معرفی کنید؛ عرفا، فقها، شاعران و مشاهیر دیگری که هریک آثار و خدمات مهمی داشته‌اند.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم افزود: در بخش دیگری از این نشریه را می‌توانید آثار ادبی بزرگان پیرامون حضرت معصومه(س) را منتشر کنید؛ امام خمینی(ره) اشعار بسیار زیبایی در مورد آن حضرت سروده‌اند که تا کنون کسی حضرت معصومه(س) را به این شکل وصف نکرده است./928/پ202/ج

ارسال نظرات