۱۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۲
کد خبر: ۲۵۱۱۷۰
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی:

مسجد بستر مناسبی برای رشد دینی و معنوی جوانان است

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با بیان این‌که از ابتدای تاریخ اسلام تاکنون مسجد مهم‌ترین سنگر انسان‌سازی بوده است، گفت: مسجد بستر مناسبی برای رشد دینی و معنوی جوانان و نوجوان است.
حجت السلام کاظم لطفيان مديرکل سازمان نتبليغات اسلامي بيرجند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، حجت‌الاسلام کاظم لطفیان، مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی، ظهر امروز در جمع ائمه جماعت مساجد خراسان جنوبی بابیان این‌که مسجد مهم‌ترین کانون انسان‌سازی و تربیت در جهان است، گفت: بررسی تاریخ اسلام نشان می‌دهد آنچه زمینه تربیت انسان‌های وارسته را در طول تاریخ اسلام فراهم کرد مساجد بودند.

 

وی بابیان این‌که امروزه دشمن برای این‌که بتواند هجمه‌های تبلیغات خود را در میان نسل جوان و نوجوان نهادینه کند آن‌ها را انس و الفت با مساجد دور می‌کند، افزود: باید برای مقابله با هجمه‌های فرهنگی دشمن مسجد را به قطب‌های فرهنگی در درون جامعه برای گردهمایی مردم و به‌ویژه نسل جوان و نوجوان تبدیل کنیم.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با اشاره به این‌که ایام تعطیلات سال نو بهترین فرصت برای آشتی دادن نسل جوان و نوجوان با مساجد است، تصریح کرد: ائمه جماعات در جذب نسل جوان و نوجوان به مساجد نقش مهمی دارند و اگر بتوانند ارتباط خوبی جوانان و نوجوانان فراهم کنند به خاطر هدایت‌پذیری می‌توانند این نسل را به اخلاق اسلامی جذب و دعوت کنند.

 

حجت‌الاسلام لطفیان ادامه داد: راه‌اندازی اتاق فکر برای انجام برنامه‌های فرهنگی در مساجد لازم است و ائمه جماعتی که از نسل جوان در اداره مساجد بهره می‌گیرند در کار خود موفق وعده و می‌توانند زمینه جذب پایدار نسل جوان و نوجوان را به مساجد فراهم کنند.

 

وی بابیان این‌که متأسفانه در سال‌های اخیر اعتبارات فرهنگی به‌شدت در مساجد کم شده است، افزود: باید ائمه جماعات برای اداره مساجد و اجرای برنامه‌های فرهنگی در این خانه‌های خدا از مشارکت‌های مردمی استفاده کنند تا مساجد در اثر نبود اعتبار و کمبود بودجه خالی از جمعیت نشوند.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با بیان این‌که اگر ائمه جماعت به‌خوبی بتواند با گروه‌های مردم ارتباط برقرار کند حتی بدون بودجه در اداره مسجد موفق خواهد بود، یادآور شد: ائمه جماعات محور حرکت مساجد هستند بنابراین باید رسالت خطیر خود را در مساجد به‌خوبی انجام دهند./968/پ202/ب5

ارسال نظرات