۱۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۹
کد خبر: ۲۵۱۰۳۴
دبیر ستاد همکاری آموزش‌و پرورش و حوزه‌های علمیه:

70 هزار روحانی در سطح کشور با آموزش‌ و پرورش در ارتباط هستند

خبرگزاری رسا ـ دبیر ستاد همکاری آموزش‌و پرورش و حوزه‌های در بازدید از مدرسه علمیه رضویه بیرجند، از ارتباط 70 هزار روحانی در سطح کشور با آموزش ‌و پرورش خبر داد.
حجت‌الاسلام مجتبي ملکي دبير ستاد همکاري‌هاي حوزه و آموزش و پرورش

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، حجت‌الاسلام‌ مجتبی ملکی، معاون وزیر و دبیر ستاد همکاری آموزش ‌و پرورش با حوزه‌ علمیه پیش از ظهر امروز در بازدید از مدرسه علمیه رضویه بیرجند بابیان این‌که طلاب و روحانیت در تربیت دانش آموزان و هدایت نسل‌های مختلف نقش خطیری بر عهده‌دارند، گفت: هدف از حضور روحانیت در مدارس تنها یک حضور فیزیکی نیست بلکه طلاب با حضور در مدارس، هدایت دانش آموزان و بیان احکام دین برای آن‌ها به دانش آموزان درس زندگی داده و راه درست و مسیر تکامل را به آن‌ها نشان می‌دهد که این همان مهندسی فرهنگی و مهندسی انسانی در جهان است.

 

وی با تأکید بر این‌که آموزش ‌و پرورش باید از ظرفیت روحانیت برای تعمیق باورهای دینی دانش آموزان استفاده کند، افزود: اهمیت تعلیم و تربیت اسلامی در آموزش ‌و پرورش بر کسی پوشیده نیست.

 

دبیر ستاد همکاری آموزش‌ و پرورش و حوزه‌های علمیه کشور تصریح کرد: سند تحول بنیادین در آموزش ‌و پرورش با برخورداری از رویکرد دینی و تربیت اسلامی ظرفیتی ارزشمند برای فعالیت‌های مشترک حوزه‌های علمیه و آموزش‌ و پرورش ایجاد کرده است.

 

حجت‌الاسلام‌ ملکی بابیان اینکه دو هزار و 813 روحانی در آموزش‌وپرورش استخدام‌شده‌اند، افزود: تعامل و همکاری میان آموزش ‌و پرورش و حوزه‌های علمیه اهدافی را مهمی را از جمله تربیت دینی و نهادینه کردن سبک زندگی اسلامی در میان قشر دانش‌آموز دنبال می‌کند.

 

وی افزود: استفاده از مناسبت‌ها به‌عنوان یک ظرفیت، حضور روحانیت در مدارس، توسعه فعالیت‌های پژوهش محور و توانمندسازی فرهنگیان در زمینهٔ تبلیغ دین از مهم‌ترین برنامه‌های ستاد همکاری‌های حوزه و آموزش‌وپرورش در سطح کشور است.

 

دبیر ستاد کمیته همکاری‌های آموزش ‌و پرورش با حوزه‌های علمیه کشور از ارتباط 70 هزار روحانی در کشور با آموزش‌وپرورش خبر داد و بیان کرد: در سند تحول بنیادین 43 راهکار بر ظرفیت همکاری با حوزه‌های علمیه بیان‌شده است.

 

وی بر ضرورت ایجاد کارگروه تخصصی در راستای فریضه الهی نماز تأکید و تصریح کرد: همه اقشار جامعه باید نسبت به امربه‌معروف و نهی از منکر و نماز کوشا باشند.

 

حجت‌الاسلام ملکی بابیان این که ستاد همکاری از میان 100 عنوان برنامه 22 عنوان برنامه را در برنامه سالانه رونمایی کرده است، گفت: این برنامه‌ها در چهار محور تربیتی، تبلیغی، پژوهشی، آموزشی، منابع انسانی و آموزش منابع درسی است.

 

دبیر ستاد کمیته همکاری‌های آموزش ‌و پرورش با حوزه‌های علمیه ادامه داد: حوزه‌های علمیه می‌توانند قبل از اعزام روحانی به مدارس برای آن‌ها دوره‌های آموزشی برگزار کنند و باید در توانمندسازی روحانیون قبل از اعزام به مدارس تلاش شود.

 

وی یادآور شد: روحانیت و طلاب در میان دانش آموزان نقش خطیری دارند و انسان‌سازی و مهندسی فرهنگی مهم‌ترین رسالت روحانیت در مدارس و درمان دانش آموزان است./968/پ202/ب5

ارسال نظرات