۱۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۰
کد خبر: ۲۵۰۸۷۹
حجت الاسلام والمسلمین عبداللهی:

طلاب جوان از سنت درس خوانی حوزه غفلت نکنند

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه کرمانشاه با اشاره به وظایف طلاب جوان در تحصیل علوم دینی، اظهار داشت: طلاب جوان باید در مطالعه و مباحثه علوم دینی کوشا باشند و مسأله پژوهش را جدی‌تر دنبال کنند تا بتوانند فرد مفیدی برای اسلام و مسلمانان باشند.
حجت الاسلام والمسلمين عبداللهي طلاب جوان از سنت درس خوانی حوزه غفلت نکنند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، حجت الاسلام والمسلمین عبدالخالق عبداللهی استاد برجسته حوزه علمیه کرمانشاه در دیدار مدیرعامل و اعضای خبرگزاری رسا به تأکید امام خمینی(ره) نسبت به وحدت در میان علمای کرمانشاه اشاره کرد و گفت: تا وقتی که مرحوم آیت‌الله اشرفی اصفهانی در قید حیات بودند جلساتی بر همین مبنا در کرمانشاه برگزار می‌شد.

وی با اشاره به اثرگذاری سفر رهبر معظم انقلاب به کرمانشاه، ابراز داشت: معظم‌له با منصوب کردن آیت‌الله علما به عنوان نماینده ولی فقیه در کرمانشاه تحول خوبی در حوزه علمیه این شهر به وجود آوردند و مردم را نسبت به ارتباط با علما و روحانیان مشتاق‌تر کردند.

حجت الاسلام والمسلمین عبداللهی با بیان ‌این‌که در زمان سابق اداره جلسات مذهبی شهر منحصر به یک عده معدود و خاص بود، اظهار داشت: این جلسات نه تنها سودی برای مردم نداشت بلکه به ضرر اسلام و مسلمین بود ولی با لطف خداوند متعال و حضور آیت‌الله علما این جلسات تا حدودی از داخل شهر برچیده شد.

استاد برجسته حوزه علمیه کرمانشاه به اثرات منفی بی‌حجابی و بی‌نمازی در جامعه اشاره کرد و افزود: حوزه علمیه باید در امر مهم تبلیغ گام‌های جدی‌تری بردارد و مردم را نسبت به خطرات این دو مقوله آشنا کند و انجام این وظیفه بسیار مهم است.

حجت الاسلام والمسلمین عبداللهی در ادامه با اشاره به وظایف طلاب جوان در تحصیل علوم دینی، تصریح کرد: طلاب جوان باید در مطالعه و مباحثه علوم دینی کوشا باشند و مسأله پژوهش را جدی‌تر دنبال کنند تا بتوانند فرد مفیدی برای اسلام و مسلمانان باشند.

وی با تأکید بر این‌که باید نظارت بیشتری بر حوزه‌های علمیه شود، ابراز داشت: علما باید بر فعالیت علمی طلاب نظارت کنند تا آنها از راه اصلی خود خارج و به فرعیات نپردازند چرا که این یک آفت بزرگی است که حوزه‌های ما را در بر گرفته است.

استاد برجسته حوزه علمیه کرمانشاه با بیان این‌که تا اخلاق نباشد علم توحید و خداشناسی به کار نمی‌آید، اظهار داشت: خداوند در قرآن کریم می‌فرماید اول تزکیه نفس را به دست آورید و بعد به سراغ تحصیل علم بروید.

وی با بیان این‌که خیلی از برنامه‌های مذهبی از کیفیت پایینی برخوردار است، تصریح کرد: باید در اجرای امور مذهبی اولویت‌ها را در نظر بگیریم و بررسی کنیم که کدام فعالیت تأثیر بیشتری در جامعه می‌تواند داشته باشد.

حجت الاسلام والمسلمین عبداللهی به وضعیت نامطلوب فرهنگی در دانشگاه‌ها اشاره کرد و گفت: تأثیر اختلاط زن و مرد در دانشگاه‌ها را می‌توان در جامعه مشاهده کرد و بسیاری از ناهنجاری‌های جامعه از این روابط غیر شرعی سرچشمه می‌گیرد.

استاد برجسته حوزه علمیه کرمانشاه با اشاره به این‌که نسبت به تحصیل برخی علوم دینی در دانشگاه‌ها کم کاری صورت گرفته است، اظهار داشت: مشاهده می‌شود خیلی از کلاس‌هایی که مربوط به این علوم است در آخر شب برگزار می‌شود و در این زمان هم اغلب دانشجویان خسته هستند و از مطالب ارائه شده از سوی استاد بهره‌ای نمی‌برند.

حجت الاسلام والمسلمین عبداللهی در ادامه تأکید کرد: نصب برخی بنر‌های تبلیغاتی که مروج فرهنگ غرب است به دور از قوانین جمهوری اسلامی بوده و نباید به نصب این‌گونه بنرها مجوز داده شود.

وی در پایان با تأکید بر این‌که خون‌های زیادی پای این انقلاب ریخته شده است، خاطرنشان کرد: باید راه و رسم شهدا را در جامعه نهادینه کنیم و مروج فرهنگ اسلام ناب محمدی باشیم و با مجوز دادن به برگزاری مجالسی که در شأن جمهوری اسلامی نیست به خون شهدا بی احترامی نکنیم./922/پ201/ب

ارسال نظرات