۱۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۲
کد خبر: ۲۵۰۸۱۸

اجرای تئاترهای دینی با محتوای سبک زندگی فاطمی در خراسان جنوبی

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی از اجرای تئاترهای خیابانی و دینی با محوریت سبک زندگی فاطمی در ایام سال نو خبر داد.
احمد محبي _ مدير کل فرهنگ و ارشاد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، احمد محبی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی، ظهر امروز در جمع خبرنگاران بابیان این‌که حرمت ایام فاطمیه هم مانند ماه محرم است و باید حرمت آن حفظ شود، گفت: با توجه به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در زمینهٔ سبک زندگی اسلامی تبیین سبک زندگی حضرت زهرا(س) به‌عنوان شاخصه در جامعه اسلامی ضروری است.

 

وی با اشاره به این‌که ایام سال نو بانام حضرت زهرا(س) و ایام عزاداری ایشان متبرک شده است، ادامه داد: در راستای ترویج سبک زندگی فاطمی همزمان با سال نو تئاترهای خیابانی با محتوای سبک زندگی فاطمی در خراسان جنوبی برگزار می‌شود.

 

محبی تصریح کرد: در ایام سال نو فضای سازی شهر متناسب با ایام فاطمیه انجام‌شده و با توجه به این ایام جشنواره و مسابقات فرهنگی و هنری در بوستان‌های سطح استان برگزار خواهد شد.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی همچنین از همکاری مبلغان دینی در اجرای برنامه‌های ایام سال نو خبر داد، ادامه داد: در ایام سال نو با حضور مبلغان برجسته از قم و مشهد با محوریت سبک زندگی برای مردم برنامه‌های مختلفی برگزار خواهد شد.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی بابیان این‌که خراسان جنوبی یکی از استان‌های طرح میقات الرضا(ع) است و در ایام نوروزی مسافران زیادی از این شهر عبور می‌کنند، افزود: تمامی امکانات برای اسکان و استقبال از مسافران نوروزی آماده‌شده و امکانات لازم در ستادهای اسکان برای مسافران در نظر گرفته‌شده است.

 

محبی ادامه داد: همچنین با توجه به آغاز جشنواره تئاتر خیابانی فجر در خراسان جنوبی گروه‌های علاقه‌مند برای ثبت‌نام در این جشنواره به اداره فرهنگ و ارشاد خراسان جنوبی مراجعه کنند.

 

وی با اشاره به برپایی ایستگاه‌های نقاشی با محوریت سبک زندگی فاطمی برای کودکان در بوستان‌های خراسان جنوبی، تصریح کرد: اضافه بر این برای کودکان برنامه‌های طنز و کلاس‌های قرآن در ایام تعطیلات عید در کانون‌های فرهنگی و هنری خراسان جنوبی در نظر گرفته‌شده است.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد خراسان جنوبی همچنین از ارسال 400 اثر به جشنواره فرهنگی و هنری «جوان، فضای مجازی و مقاومت» خبر داد و افزود: در این جشنواره طرح‌های بسیاری مناسبی برای ساماندهی و مقابله با جنگ نرم فرهنگی دشمن در فضای مجازی ارائه‌شده است.

 

محبی با اشاره به برگزاری جشنواره‌های خوشنویسی و نقاشی با محوریت حضرت زهرا(س) و احادیث ایشان یادآور شد: علاقه‌مندان برای ثبت‌نام در این جشنواره و اطلاع از نحوه برگزاری آن می‌توانند به پایگاه اینترنتی فرهنگ و ارشاد خراسان جنوبی مراجعه کنند./968/پ202/ب5

ارسال نظرات