۱۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۰
کد خبر: ۲۵۰۷۹۶
با رقابت تیم های برتر مدارس؛

المپیاد علمی حوزه علمیه خراسان شمالی برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ مسؤول آموزش نمایندگی حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: مرحله استانی المپیاد علمی این حوزه با رقابت هشت تیم برتر از شهرستان های مختلف این استان برگزار شد.
المپياد علمي طلاب در بابل

حجت الاسلام حسین حسین زاده، مسؤول آموزش نمایندگی حوزه علمیه خراسان شمالی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، با اشاره به این که مرحله دوم و استانی المپیاد علمی حوزه های علمیه این استان جمعه پانزدهم اسفندماه برگزار شد، اظهار کرد: در این مسابقات هشت تیم برتر مدارس علمیه شهرستان های هشت گانه استان خراسان شمالی در بخش برادران با یکدیگر رقابت کردند.

 

وی با بیان این که مسابقات مزبور در دو رشته ادبیات عرب و احکام برگزار شد، افزود: در مرحله استانی این مسابقات از هر مدرسه یک تیم سه نفره متشکل از طلاب نمونه که در مسابقات مرحله نخست بالاترین امتیازها را کسب کرده بودند، شرکت داشتند.

 

به گفته حجت الاسلام حسین زاده، مرحله اول المپیاد علمی حوزه های علمیه خراسان شمالی در بخش برادران با شرکت بیش از هزار طلبه حدود یک ماه پیش برگزار شد و سه نفر برتر هر حوزه علمیه به عنوان یک تیم به مرحله دوم و استانی راه یافتند.

 

وی خاطرنشان کرد: در مرحله استانی نیز پس از ارزیابی دو تیم اول و دوم هر تیم شامل شش نفر برای حضور در المپیاد علمی حوزه علمیه خراسان بزرگ که سال آینده برگزار می شود، معرفی خواهند شد.

 

حجت الاسلام حسین زاده با بیان این که هدف از برگزاری این مسابقات تقویت انگیزه و دانش افزایی طلاب و نیز آمادگی آن ها برای امتحانات پایان سال است، اظهار کرد: همچنین معرفی نفرات برتر به المپیاد کشوری حوزه های علمیه از دیگر اهداف برگزاری این مسابقات بود.

 

مسؤول آموزش نمایندگی حوزه علمیه خراسان شمالی یادآور شد: پارسال در پایان مرحله استانی المپیاد علمی حوزه های علمیه استان تیم الف حوزه علمیه امام صادق(ع) بجنورد به مقام قهرمانی رسید، تیم ب این مدرسه علمیه در رده دوم ایستاد و تیم حوزه علمیه حضرت ولیعصر(عج) اسفراین نیز در رده سوم این رقابت ها ایستاد.

 

گفتنی است، امسال در مجموع بیش از هزار و 300 طلبه خواهر و برادر در 15 حوزه علمیه شهرستان های مختلف استان خراسان شمالی شامل 9 مدرسه علمیه ویژه برادران و شش مدرسه علمیه ویژه خواهران در سطوح یک، دو و سه مشغول تحصیل علوم دینی هستند.

 

لازم به یادآوری است، برگزاری المپیادهای علمی حوزه های علمیه از مصوبات شورای عالی حوزه های علمیه کشور محسوب می شود که از چند سال پیش در دستور کار قرار گرفته است، این مسابقات یکی از شیوه های قابل اعتماد برای سنجش و توانایی های علمی طلاب به شمار می رود.

 

المپیاد علمی طلاب مورد تأیید مراجع عظام و مقام معظم رهبری نیز هست و همه ساله در سه مرحله مدرسه ای، منطقه ای و استانی و کشوری برگزار می شود.

افزون بر تقویت انگیزه و دانش افزایی طلاب و نیز آمادگی آنها برای امتحانات، ایجاد رقابت علمی و سازنده میان طلاب و کشف استعدادهای نخبه و علمی در مدارس علمیه از دیگر اهداف برگزاری المپیادهای علمی حوزه های علمیه به شمار می روند./9314/ت302/ب5

 

ارسال نظرات