۱۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۹
کد خبر: ۲۵۰۴۸۸
مدیر مرکز خدمات حوزه های علمیه کاشان:

حمایت از ولایت، شاخص ترین ویژگی حضرت فاطمه است

خبرگزاری رسا ـ مدیر مرکز خدمات حوزه های علمیه کاشان گفت: ساده زیستی حضرت فاطمه زهرا(س)، مناعت طبع و دوری از تجملات در زندگی این بانوی بزرگوار می درخشد.
حجت الاسلام  والمسلمين سيد مجتبي رضايي جواهريان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام سید مجتبی رضایی جواهریان، مدیر مرکز خدمات حوزه های علمیه شهرستان کاشان، پیش از ظهر امروز در حوزه علمیه باب العلم این شهرستان در زمینه مقام حضرت فاطمه زهرا(س) گفت: جایگاه  حضرت فاطمه زهرا(س) از آیات شریفه، تطهیر، مباهله، مودت و سوره کوثر مشخص شده است.

 

وی با اشاره به  چگونگی ولادت حضرت زهرا(س) به اقرار بزرگانی همانند کلینی، طوسی، ابن شهرآشوب، در پنجم بعثت در مکه آن هم در حالی که پیامبر چهل روز روزه دار بودند، را از ویژگی های منحصر بفرد ایشان دانست.

 

حجت الاسلام جواهریان با تأکید بر این که اسامی و القابی که برای حضرت فاطمه زهرا(س) بیان شده دارای نکات بارزی است که خوب است محققان و مبلغان برای مردم بیان کنند.

 

وی با اشاره به این که، حضرت فاطمه(س) از نظر فضایل و کمال مورد توجه قرار گرفته است افزود: مهم ترین ویژگی های حضرت فاطمه(س) در دانش، اخلاق، سخاوت، بخشش، نرم خویی، سعه صدر، صبر و برباری، مهربانی، متانت، عفت، پاک دامنی و حق گویی است.

 

مدیر مرکز خدمات حوزه های علمیه شهرستان کاشان گفت: ساده زیستی ایشان، مناعت طبع و دوری از تجملات در زندگی حضرت زهرا(س) می درخشد و این سیره زندگی علوی همان رمز موفقیت کانون خانواده در اقتصاد مقاومتی طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب است.

 

حجت الاسلام جواهریان در ادامه حق گویی و روحیه شهادت را از دیگر از ویژگی های این بانوی بزرگوار  اسلام اعلام کرد و گفت: این مورد درسی برای تمام افرادی است که در هر شرایطی از حق پیروی می‌کنند و تا پای جان هم از دست از حق برنمی‌دارند.

 

به گفته وی، شهدای ما نیز در طول انقلاب اسلامی با اعتقاد پیروی از حق و حق گویی حرکت کردند و به در مبارزه با دشمن در همین راه به شهادت رسیدند.

 

وی در ادامه حمایت از ولایت را یکی از شاخص ترین نکات برای آن حضرت دانست و یادآور شد: حضرت فاطمه زهرا(س) نه تنها لحظات عمر مبارکشان را به عنوان همسر در کنار امام بود بلکه حاضر بود جان خود و فرزندشان را هم در این راه فدا کند.

 

مدیر مرکز خدمات حوزه های علمیه شهرستان کاشان در ادامه تأکید کرد: امروز حوزه های علمیه برای آشنایی خانواده ها با مهارت های زندگی بستر بسیار مناسبی را فراهم  کرده است./1307/پ202/ب4

ارسال نظرات