۱۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۷:۲۳
کد خبر: ۲۵۰۳۳۹
آیت الله حکیم:

وجدان مسلمانان باید در قبال مخفی بودن قبر حضرت زهرا بلرزد

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله حکیم در پیامی به بیان اجمالی از سیره و مواضع حضرت فاطمه زهرا(س) پرداخت و وصیت دفن شبانه ایشان را فریاد مظلومیت عنوان کرد.
حضرت آيت الله سيد محمد سعيد حکيم از مراجع تقليد نجف

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در عراق، حضرت آیت الله سید محمد سعید حکیم از مراجع تقلید نجف اشرف در پیامی ضمن تسلیت سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س)، به نکاتی درباره سیره این بانوی بزرگ اشاره کرد.

 

در این پیام آمده است: هر پژوهشگر قرآنی و سنت نبوی به ویژگی ها و فضایل حضرت زهرا(س) نسبت به سایر بانوان پی می برد به گونه ای که از ایشان به عنوان سیدة نساء اهل الجنه، مشمول آیه تطهیر، آسمانی بودن ازدواج ایشان و مورد عنایت ویژه پیامبر اکرم(ص) یاد می کنند که این مساله نشان دهنده رازهای عظیم شخصیت و جایگاه این بانوی بزرگ است.

 

وی افزود: حضرت زهرا(س) در اوج سادگی و قناعت زیستند و نه تنها از جایگاه پدرش برای رفاه استفاده نکرده، بلکه به الگوی بی نظیر فداکاری و ایثار در راه خدا مبدل شدند به گونه ای که آیه های سوره دهر دلیل کاملی بر ایثاری ایشان به شمار می آید.

 

حضور حضرت زهرا(س) در جنگ احد

 

حضرت آیت الله حکیم با اشاره به مهربانی و دلسوزی حضرت زهرا(س) نسبت به سایر مومنان، تصریح کرد: این بانو در حالی که دخت پیامبر(ص) بوده و سن اندکی داشتند در سختی ها و مشکلات با مسلمانان شریک بودند. الواقدی می گوید که 14 خانم در جنگ احد حضور داشتند که حضرت زهرا(س) یکی از این بانوان بود که غذا و آب را حمل کرده و به مداوای مجروحان می پرداختند.

 

این مرجع تقلید ادامه داد: جایگاه حضرت زهرا(س) و پایبندی ایشان به آموزه های اسلامی سبب نشد تا نقش خود را در منزل به عنوان همسر و مادر از یاد ببرند، ایشان نمونه همسر صالح و مخلص برای شوهر بوده و در غم ها با امام علی(ع) مشارک داشتند. این مساله درس بزرگی برای بانوان مسلمان جهت توجه به خانواده حتی با وجود مشغله در خارج از منزل به شمار می آید.

 

وی از سختی هایی که بر حضرت زهرا(س) گذشت به عنوان یکی از بزرگ ترین مصائب مسلمانان یاد کرد و خاطر نشان ساخت: این بانو پس از ارتحال پیامبر اکرم(ص) سختی ها و مصائب و مشکلات فراوانی را در برابر چشم های مسلمانان متحمل شدند به گونه ای که حق ایشان را در فدک غصب کردند، مانع از گریه در رثای پدرش شدند، تهدید به سوزاندن خانه اش کردند و سرانجام به خانه ایشان یورش برده و پهلویش را شکستند و جنینش را سقط کردند.

 

دفن شبانه، سند مظلومیت حضرت زهراست

 

حضرت آیت الله حکیم تأکید کرد: مواضع درخشان حضرت فاطمه زهرا(س) تنها مختص به دوران حیاتشان نبود بلکه وصیت جاویدان ایشان یعنی دفن شبانه که سند  مظلومیتشان برای همه نسل ها به شمار می آید نیز از اقدامات سرشاز از ارزش به شمار می آید. از بین قبر همه صحابه و همسران رسول خدا تنها قبر حضرت زهرا(س) مخفی باقی مانده تا وجدانان مسلمانان را به لرزه انداخته و خشم خود را از آن قوم نشان دهند.

 

در بخش پایانی این پیام آمده است: حضرت زهرا(س) در اوج مظلومیت نیز آینده امتی که وصیت پیامبر(ص) را به فراموشی سپرده بودند را بیان می کردند. سالروز درگذشت این بانوی بزرگ را به امام زمان(عج) و همه مومنان سراسر جهان تسلیت عرض می کنم و از خداوند متعال می خواهم که توفیق هدایت در راه اهل بیت(ع) را به همه عطا فرماید./980/ب901/د

ارسال نظرات