۱۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۶
کد خبر: ۲۵۰۲۷۸
استاد حوزه علمیه قم:

راه موفقیت در امتحانات الهی صبوری و استقامت است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه قم با اشاره به فرمول موفقیت در امتحانات الهی گفت: راه موفقیت در عرصه امتحانات الهی صبوری و استقامت است.
حضرت زهرا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام ولی استاد حوزه علمیه قم پیش از ظهر امروز در جلسه عزاداری روز شهادت حضرت زهرا(س) در مدرسه علمیه آیت الله حائری یزدی این شهر با اشاره به روایتی از ائمه طاهرین(ع) در زمینه شخصیت والای دختر پیامبر گفت: در روز قیامت ندا داده می شود که چشمانتان را ببندید تا حضرت زهرا(س) از پل صراط عبور کنند، همه به جز فرزندان حضرت چشمان خود را می بندند.

 

وی افزود: رمز نجات پیداکردن مردم در روز محشر حب حضرت زهرا(س) است، از همین رو همه باید تلاش کنند تا محب واقعی حضرت باشند که به وسیله آن در دنیا و آخرت رستگار شوند.

 

این مبلغ دینی با اشاره به شاخصه های فاطمی بودن اظهار داشت: در زیارتنامه حضرت فاطمه(س) عباراتی همانند امتحان و صبر وجود دارد؛ در این زیارتنامه بیان شده است که حضرت زهرا(س) با صبر از امتحانات الهی پیروز خارج شدند.

 

وی با اشاره به آیه 94 سوره مائده ادامه داد: امتحان الهی همیشه و در تمامی احوالات وجود دارد و بر اساس اختیار نیست، خداوند تمام مسیرها را بر راه انسان می گذارد تا افراد خالص مشخص شوند، از همین رو انسان باید با تمسک به اهل بیت(ع) مسیر صحیح را انتخاب کند.

 

حجت الاسلام ولی با بیان این که مهر قبولی امتحانات الهی رضایت خداوند است، ابراز داشت: انسان هرکاری که می خواهد انجام دهد باید رضایت الهی را در نظر بگیرد؛ انسانی که ترک گناه می کند جایگاه شهیدان را داشته و همنشین انبیا خواهد شد.

 

وی با اشاره به فرمول موفقیت در امتحانات الهی عنوان کرد: راه موفقیت در عرصه امتحانات الهی صبوری و استقامت است، انسان باید خود را از آن خداوند بداند اگر چنین تفکری داشت می تواند در مقابل گناهان ایستادگی کند، همچنین تفکر معادی و یاد مرگ نیر بسیار اثر گذار است.

 

استاد حوزه علمیه قم تفکر در نعمت های بهشتی و عذاب های جهنم را سبب تقویت صبر دانست و خاطرنشان کرد: نتیجه صبر در راه خداوند رحمت الهی در دنیا و آخرت بوده و هدایت در زندگی است./1323/پ202/ی

ارسال نظرات