۱۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۰
کد خبر: ۲۵۰۰۵۸
استاد حوزه علمیه قم:

فاطمی بودن و فاطمی زیستن گرفتارهای محشر را برطرف می‌کند

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه قم با بیان این‌که فاطمی بودن و فاطمی زیستن گرفتاری‌های محشر را برطرف می‌کند، گفت: حضرت زهرا(س) به سبب مقام عبودیت و بندگی بی‌نظیری که داشتند مورد توجه حضرت حق بوده و صاحب ‌مقام شفاعت بر همگان هستند.
شهادت حضرت زهرا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام ‌والمسلمین حسینی قمی، کارشناس رسانه ملی، بعدازظهر امروز در برنامه سمت خدا از شبکه سه سیما با بیان این‌که ائمه(ع) ما را به احترام زیاد به حضرت زهرا(س) سفارش کرده‌اند و رسول خدا(ص) هم از مقام شفاعت ایشان در قیامت برای ما سخن گفته‌اند، ادامه داد: رسول خدا(ص) فرموده‌اند در قیامت حضرت زهرا(س) جلودار انسان‌هایی هستند که به منش ایشان عمل کرده‌اند و ایشان پیشاپیش همگان وارد بهشت شده و دیگران هم به دنبال ایشان وارد بهشت می‌شوند.

 

وی افزود: هرکسی نمی‌تواند به دنبال حضرت زهرا(س) وارد بهشت شود بلکه انسان‌هایی از مقام شفاعت ایشان بهره‌مند می‌شوند که به سیره ایشان و ائمه(ع) عمل کرده باشند.

 

استاد حوزه علمیه قم با بیان این‌که رسول خدا(ص) می‌فرمایند «در صحرای محشر همگان به حضرت زهرا(س) و کسانی که با ایشان وارد بهشت می‌شوند نگاه کرده و در آن گرفتاری عظیم آرزو می‌کنند کاش فاطمی بودند» گفت: این حدیث به ما نشان می‌دهد که برای این‌که در قیامت حسرت نخوریم باید فاطمی زندگی کنیم.

 

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسینی قمی با اشاره به این‌که حضرت علی (ع) در سوگ حضرت زهرا(س) تا آخرین لحظات عمر اندوهگین بودند و هرگز صورت خود را حنا نمی‌کردند، ادامه داد: حضرت علی(ع) شهادت حضرت زهرا (س) را سوگ عظیم برای خود می‌دانستند و در نهج‌البلاغه می‌فرمایند که استخوان در گلو و خار چشم در این غم به سر بردند.

 

وی بابیان این‌که حضرت زهرا(س) پس از پیامبر(ص) تنها یادگارشان در جامعه اسلامی بودند، تصریح کرد: اما متأسفانه مردم قدر ایشان را ندانسته و این یادگار رسول خدا(ص) را به کام خزان زودهنگام فرستادند.

 

استاد حوزه علمیه قم با بیان این‌که شأن مقام حضرت زهرا(س) تنها به خاطر این‌که دختر پیغمبر و همسر امام بودند، نبود، افزود: ایشان به خاطر مقام عبودیت و بندگی بی‌نظیری که داشتند مورد توجه حضرت حق بوده و صاحب ‌مقام شفاعت بر همگان هستند.

 

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسینی قمی ادامه داد: باید تا جایی که ممکن است در محافل مرتبط با اهل‌بیت(ع) به‌ویژه محافل حضرت زهرا(س) حضور داشته و سعی کنیم سیره این بانوی بزرگوار را در زندگی خود به کار بندیم.

 

وی یادآور شد: توسل به حضرت زهرا(س) و فرزندان ایشان زمینه سعادت و نجات انسان را فراهم کرده و انسان را از گرداب حوادث گوناگون و رنگارنگ حفظ می‌کند./837/پ202/ی

ارسال نظرات