۱۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۱
کد خبر: ۲۴۹۸۴۶
امام جمعه باقر شهر تهران:

وزارت ارشاد به جای موسیقی به فعالیت‌های ارزشی بها دهد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه باقر شهر تهران، با تأکید بر این‌که برنامه‌های فرهنگی کشور باید با اهداف اسلام سازگار باشد، گفت: هم‌خوانی زنان و کنسرت‌ها اگر آمیخته با حرام نباشد شبهه‌ناک است بنابراین لزومی ندارد که دولت‌ها با ادعای مجاز بودن و دلایل دیگر آن را گسترش دهند بلکه باید به فعالیت‌های فرهنگی ارزشی و سودمند بها دهند.
سيداحمد موسوي، امام جمعه باقر شهر

حجت الاسلام سیداحمد موسوی، امام جمعه باقر شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، به بحث غنا و موسیقی در اسلام اشاره کرد و گفت: همه مراجع تقلید در حرام بودن موسیقی مطرب و غنا اتفاق نظر دارند؛ حتی نمی‌توان موسیقی حرام را در مجالس عروسی به بهانه شاد بودن توجیه کرد.

 

وی به مسأله تک خوانی زنان در کشور اشاره و تصریح کرد: برخی افراد در وزارت فرهنگ و ارشاد مسؤولان این نهاد را تحت فشار قرار می‌دهند و از آنجا که دغدغه‌های دینی و فرهنگی ندارند این‌گونه برنامه‌ها را به عنوان هنر با بودجه بیت‌المال در همه کشور ترویج می‌کنند.

 

حجت الاسلام موسوی تصریح کرد: برنامه‌های هم‌خوانی زنان و کنسرت‌ها اگر آمیخته با حرام نباشد شبهه‌ناک است بنابراین لزومی ندارد که دولت‌ها با ادعای مجاز بودن و دلایل دیگر آن را گسترش دهند بلکه باید به فعالیت‌های فرهنگی ارزشی و سودمند بها دهند.

 

وی دور شدن از تقوا و معنویت را از پیامدهای موسیقی حرام دانست و ابراز داشت: موسیقی حرام، حیا و در نهایت ایمان را تحت تأثیر قرار می‌دهد چنان که طبق روایات این دو به همدیگر وابسته و مقرون هستند.

 

امام جمعه باقر شهر تهران با تأکید بر جامع بودن برنامه‌های فرهنگی در کشور گفت: با توجه به سلایق مختلف و دینی که در کشور هست نباید بر موسیقی و غنا تأکید شود بلکه برنامه‌های فرهنگی باید با اسلام سازگاری داشته باشد.

 

حجت الاسلام موسوی در پایان افزود: موضوع فرهنگ کشور از مسائل و دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب و مراجع است که با توجه به جایگاه ویژه انقلاب اسلامی و اهداف بلندی که دارد مسؤولان باید حساسیت بیشتری داشته باشند./908/ت302/ف

ارسال نظرات