۱۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۲
کد خبر: ۲۴۹۵۵۰

کارگاه تبلس طلاب حوزه علمیه مازندران در آمل برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران از برگزاری کارگاه تلبس ویژه طلاب مدارس علمیه استان خبر داد.
اولين کارگاه تلبس طلاب

حجت الاسلام مهدی خوبانی، معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری از برگزاری کارگاه تلبس ویژه طلاب مدارس علمیه استان خبر داد.

 

وی با بیان این که برگزاری کارگاه تلبس برای طلابی که می خواهند ملبس به لباس مقدس روحانیت روحانیت شوند ضروری است، افزود: این کارگاه آموزشی پنج شنبه این هفته با حضور اساتیدی از قم در مدرسه علمیه امام حسن عسکری(ع) آمل برگزار می شود.

 

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که این برنامه به صورت کارگاه آموزشی و با حضور صد از نفر طلاب مدارس علمیه برگزار خواهد شد، خاطرنشان کرد: در یکی از سرفصل های این کارگاه آموزشی مسائلی پیرامون شیوه بیان، پاسخگویی به مسائل شرعی، تبلیغ، قرائت، شیوه ارتباط با مردم و سخنرانی های مناسبتی مورد تبیین قرار خواهد گرفت.

 

حجت الاسلام خوبانی با بیان این که در این کارگاه آموزشی مسائلی نظیر تواضع و ادب، خوب و نیکو حرف زدن، پرهیز از اهانت و حضور در برنامه ها و اجتماعات نیز مورد توجه قرار خواهد گرفت.

 

وی ادامه داد: همچنین در این کارگاه آموزشی یک روزه پیرامون قداست لباس روحانیت، وقار و پرهیز از رفتارهای سبک و همچنین شبهاتی که در این خصوص مطرح می شود پاسخ داده خواهد شد.

 

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران با بیان این که لباس روحانیت از یک قداست ذاتی برخوردار است، ادامه داد: طلاب باید با رعایت آداب طلبگی این قداست را حفظ کنند.

 

حجت الاسلام خوبانی به ساماندهی تلبس طلاب حوزه علمیه اشاره کرد و گفت: بر اساس قوانین و سازوکارهای جدید حوزه تلبس هر طلبه در گرو در شرایط و ضوابط مشخصی است.

 

وی بر ضرورت ثبت نام طلاب در سامانه مخصوص تلبس تأکید کرد و افزود: نخستین مرحله برای ورود طلاب به گزینش ثبت نام در این سامانه اینترنتی است.

 

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران خاطرنشان کرد: طلاب علاقه مند به تلبس باید در آستانه پایه ششم بوده و یا این که پایه پنجم را به پایان رسانده باشند.

 

حجت الاسلام خوبانی با بیان این که طلاب باید صلاحیت های لازم سیاسی، اخلاقی و فکری را دارا باشند، تصریح کرد: همچنین اساتید مدرسه نیز باید طلبه را مورد تأیید قرار دهند.

 

 وی با اشاره به این که طلاب در مرحله بعد باید در مصاحبه علمی شرکت کنند و پس از قبولی در این مصاحبه حکم اجازه تلبس فرد از قم صادر خواهد شد، افزود: امسال صد نفر از طلاب حوزه علمیه استان ملبس به لباس مقدس روحانیت شدند./950/ت302/ب1

ارسال نظرات