۰۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۱
کد خبر: ۲۴۹۰۸۶

برگزاری مسابقات قرآنی طلاب در حوزه علمیه امیرالمؤمنین رشت

خبرگزاری رسا ـ مدیر مرکز قرانی حوزه علمیه گیلان از آغاز شمشمین دوره مسابقات قرآنی حوزه علمیه استان در حوزه علمیه امیرالمؤمنین رشت خبر داد.
مسابقات قرآن

نادر حسینی، مدیر مرکز قرآن و عترت حوزه های علمیه گیلان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت اظهار داشت: ششمین دوره مسابقات قرآن ویژه طلاب در پایه های مختلف تحصیلی از صبح امروز در حوزه علمیه امیرالمومنین علی (ع) آغاز شد.

 

وی با بیان این که در این دوره از مسابقات صد نفر از طلاب حضور دارند، افزود: شرکت کنندگان در رشته های حفظ، قرائت، ترتیل، اذان و دعا خوانی با هم به رقابت می پردازند.

 

مدیر مرکز قرآن و عترت حوزه های علمیه گیلان با بیان این که مرحله استانی مسابقات قرآن و حدیث حوزه علمیه استان با حضور طلاب مستعد و صاحب رتبه در این عرصه برگزار شده است، تصریح کرد: نفرات برتر این مسابقات به مرحله کشوری اعزام خواهند شد.

 

حسینی با بیان این که مرحله دوم این مسابقات در رشته های حدیث و تفسیر در بهار سال آینده برگزار می شود، افزود: هدف از برگزاری این گونه مسابقات ترویج و تبین آموزه های قرآنی در بین طلاب جوان است.

 

وی قرآن کریم را مهم ترین عامل وحدت بخش مسلمانان عنوان کرد و بیان داشت: ایران اسلامی یکی از کشورهای مؤثر در ترویج و نشر معارف قرآنی در جهان به شمار می آید.

 

حسینی تصریح کرد: برگزاری مسابقات سراسری قرآنی در درک عمیق مفاهیم، تقویت فرهنگ تلاوت، ارتقای سطح آموزشی فعالان و کیفی سازی فعالیت ها در حوزه های قرآنی مؤثر است.

 

مدیر مرکز قرآن و عترت حوزه علمیه گیلان، انس با کلام الهی را عامل تقویت معنویت در طلاب دانست و خاطرنشان کرد: مأنوس شدن با قرآن زمینه تقویت بنیه علمی طلاب را نیز فراهم می کند.

 

وی با بیان این که انس با مفاهیم تعالی بخش قرآنی ظرفیت علمی و معنویت طلاب را بسیار افزایش خواهد داد، خاطرنشان کرد: باید تلاش کنیم تا شاهد تقویت روز افزون مبانی قرآنی در مدارس علمیه باشیم./950/ت302/ب1

ارسال نظرات