۰۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۲
کد خبر: ۲۴۸۶۱۰
عضو هیأت ‌علمی جامعة المصطفی:

شخصیت حضرت زینب به درستی معرفی نشده است

خبرگزاری رسا ـ عضو هیأت جامعة المصطفی العالمیه با بیان این‌که هنوز شخصیت حضرت زینب(س) به جز در واقعه کربلا برای مردم تبیین نشده است، گفت: مقام معنوی حضرت زینب(س) به‌ قدری برجسته و بی‌نظیر است که امام حسین(ع) دعای ایشان را برای خود حجت می‌دانند.
ولادت حضرت زينب کبري(س)

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام‌ مهدی رستم نژاد، عضو هیأت علمی جامعة المصطفی العالمیه، شامگاه دیروز در برنامه زمزم معرفت در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) با بیان این‌که متأسفانه تاریخ در حق حضرت زینب(س) اجحاف کرده و شخصیت ایشان را به‌جز در واقعه کربلا معرفی نکرده است، گفت: حضرت زینب(س) در جنبه تعبدی بسیار برجسته بودند به‌گونه‌ای که در دوران زندگی حتی پس از واقعه عاشورا یک روز هم نوافل و شب‌زنده‌داری ایشان ترک نشد.

 

وی افزود: اضافه بر عابد بودن و بندگی مخلصانه خداوند، حضرت زینب(س) دارای مقام برجسته علمی بودند و امام سجاد(ع) در این زمینه به حضرت زینب(س) می‌فرمایند که شما به لطف خدا زن عالم و دانشمندی هستید که نزد هیچ معلمی درس نخوانده‌اید و علم شما علم لدنی است.

 

عضو هیأت ‌علمی جامعة المصطفی العالمیه با بیان این‌که حضرت زینب(س) محدثه هم بودند، افزود: از ایشان احادیث زیادی از زبان رسول خدا نقل‌شده و ایشان هم مانند سایر اهل‌بیت(ع) دارای مقام عصمت بودند و تنها امام‌زاده‌ای هستند که پدر و مادر و برادران ایشان معصوم بودند.

 

حجت‌الاسلام‌ رستم نژاد با اشاره به این‌که مقام معنوی حضرت زینب(س) به‌ قدری برجسته و بی‌نظیر است که امام حسین(ع) دعای ایشان را با وجود این‌که معصوم هستند برای خود حجت می‌دانند، ادامه داد: روایت ‌شده در کربلا هنگامی ‌که امام حسین(ع) برای آخرین بار خیمه را ترک کردند به خواهر خود حضرت زینب(س) فرمودند «خواهر عزیزم زینب مرا در دعاهای خود فراموش نکنید».

 

وی با اشاره به این‌که حضرت زینب(س) به‌قدری ایثار و پایداری داشتند که امام حسین(ع) در کربلا هر جا کسی به شهادت می‌رسید حتی در شهادت حضرت علی‌اصغر(ع) هم ایشان را صدا زدند، گفت: حضرت زینب(س) پایداری خود را در مقابل دشمن و دفاع از امام زمان خود از حضرت زهرا(س) آموخته بودند و مانند ایشان در راه حفظ حریم ولایت از هیچ کاری فروگذار نکردند.

 

استاد حوزه علمیه قم اظهار کرد: حضرت زینب(س) پا به‌پای امام حسین(ع) در کربلا حضور داشتند و هنگامی‌که ایشان به شهادت رسیدند نه ‌تنها عرصه را برای جولان دشمن رها نکردند بلکه مانند کوهی استوار به دفاع از امام سجاد(ع) پرداختند و از هر فرصتی برای تبلیغ معارف دین استفاده کردند.

 

حجت‌الاسلام رستم نژاد یادآور شد: اگر می‌خواهیم فرزندانی شایسته و مقاوم مانند حضرت زینب(س) داشته باشیم باید از همان دوران کودکی فرزندان خود را بر محوریت سبک زندگی‌ این بانوی بزرگوار تربیت کنیم./837/پ203/ی

ارسال نظرات