۰۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۹
کد خبر: ۲۴۸۵۲۰
استاد حوزه علمیه:

عدم فرهنگ سازی سبب اجرایی نشدن اقتصاد مقاومتی شده است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه با اشاره به این که هنوز اقتصاد مقاومتی اجرایی نشده است، گفت: متاسفانه همه ما به ویژه مسؤولان عادت کرده اند که وقتی مقام معظم رهبری جمله‌ای را بیان می‌کنند سریع آن را بزرگ کرده اما به مرحله اجرا نمی رسانیم.
«اقتصاد مقاومتي؛ سکوي پيشرفت و عدالت»

حجت الاسلام احمد چوگانی استاد حوزه علمیه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در فارس، با اشاره به این که مردم باید در بحث اقتصاد مقاومتی به صرفه جویی توجه ویژه داشته باشند، گفت: یک بخشی از اقتصاد مقاومتی بر عهده مردم  و یک بخش دیگر هم دست دولت است که باید مصارف و هزینه ها را پایین بیاورند.

 

وی در ادامه افزود: هنوز در بحث اقتصاد مقاومتی فرهنگ سازی صورت نگرفته و از سوی دولت نیز جدی با این مسأله برخورد نشده است.

 

حجت الاسلام چوگانی بیان کرد: یکی از عوامل عدم تحقق اقتصاد مقاومتی اسراف مسؤولان است که باید آن را رعایت کنند و عامل دوم عدم تحقق اقتصاد مقاومتی چپاول بیت المال از طریق بانک ها است که باید از طرف دولت پیگیری شود.

 

وی ابراز کرد: یکی از عواملی که می تواند در اقتصاد مقاومتی موثر باشد نظارت است.

 

استاد حوزه علمیه خاطرنشان کرد: قوه مقننه، مجریه و قضائیه حق نظارت دارند اما متاسفانه بر قدرت نظارتی خودشان عمل نمی کنند اگر این سه قوه نظارت بر ارکان مختلف جامعه کنند و جلوی مصوبه های غلط را بگیرند قطعا اقتصاد مقاومتی تحقق پیدا خواهد کرد.

 

وی با بیان این که مردم نقش مهمی در تحقق اقتصاد مقاومتی دارند گفت: چون مهم‌ترین مصرف کننده ها مردم هستند و اگر فرهنگ مصرف پیدا کنند در این شرایط بحرانی توجه شوند که گاز، آب و برق را چگونه مصرف کنند قطعا فشار کمتری به دولت خواهد آمد./839/ت302/ب4

ارسال نظرات