۰۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۲
کد خبر: ۲۴۸۴۴۹
استاد حوزه علمیه مازندران:

جامعه امروز نیازمند بهره گیری از فرهنگ قرآنی است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه مازندران بر لزوم انتقال فرهنگ زندگی قرآنی و اسلامی از سوی خانواده ها به فرزندان تاکید و گفت: تقویت اخلاق قرآنی و ترویج عمل به آموزه های قرآن کریم در جامعه ضروری است.
حجت الاسلام پوررمضان، استاد حوزه علميه بابل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، حجت الاسلام محمد پور رمضان، استاد حوزه علمیه بابل  امروز در سلسله مباحث گفتمان دینی در شهر گلوگاه بابل با بیان این که انسان مسلمان و مؤمن باید تقوای الهی و پرهیز از گناه را در همه شئونات زندگی رعایت کند، گفت: تقوا اساس کرامت، ریشه شرافت، خمیرمایه سعادت و کلید خیر دنیا و آخرت است.

 

استاد حوزه علمیه مازندران اظهارداشت: اهل تقوا دارای سیرتی زیبا، صورتی الهی و ملکوتی همراه با حسنات اخلاقی هستند.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی بندپی شرقی، تقوا را سرمایه با ارزش معنوی عنوان و خاطرنشان کرد: تقوا با ارزش ترین سرمایه و امتیاز فرد و جامعه اسلامی است که در سایه آن همه مشکلات و مفاسد رفع خواهد شد.

 

وی افزود: سرآغاز همه بدی ها، مشکلات، مفاسد فردی و اجتماعی زمانی است که این سرمایه گران مایه در جامعه و افراد آن کم رنگ شده و یا رخت بربندد.

 

حجت الاسلام پو رمضان بر ضرورت تقویت فرهنگ عمومی جامعه تاکید کرد و تصریح کرد: زیربنای فرهنگ عمومی جامعه باید بیش از گذشته تقویت شود و ترویج و گسترش فرهنگ دینی و اسلامی از نکاتی با اهمیت است که نباید کوتاهی در آن صورت گیرد.

 

وی با تاکید بر بهره گیری از تعالیم قرآنی و اسلامی در سبک زندگی جامعه ی اسلامی، ادامه داد: مسلمانان باید تلاش کنند که زندگی خود را با قرآن و نظرات اسلامی تطبیق دهند زیرا در سراسر قرآن و روایات اسلامی دستورات و نکات برجسته ای برای سبک زندگی با سعادت برای بشریت است.

 

استاد حوزه علمیه بابل، دوری از سبک زندگی اسلامی را از مشکلات امروز جامعه عنوان کرد و گفت: خانواده ها با بهره گیری از تعالیم قرآنی بهتر از گذشته سبک زندگی قرآنی را در سرلوحه کارهای خود قرار دهند.

 

وی بر لزوم انتقال فرهنگ زندگی قرآنی و اسلامی از سوی خانواده ها به فرزندان تاکید و خاطرنشان کرد: تقویت اخلاق قرآنی و ترویج عمل به آموزه های قرآن کریم در جامعه ضروری است.

 

وی به اهمیت موضوع فرهنگ در جامعه امروز با توجه به قرار گرفتن در سال فرهنگ اشاره کرد و افزود: فرهنگ می تواند هم مبداء و منشاء خوشبختی و هم باعث تمامی بدبختی های جامعه باشد و  لذا از اهمیت از دیگر حوزه ها مانند اقتصاد و سیاست مهمتر است./1313/پ202/ب1

ارسال نظرات