۰۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۹:۱۷
کد خبر: ۲۴۷۹۷۹
عضو کمیسیون فرهنگی شورای ‌شهر کاشان:

دشمن زمانی از ما راضی می‌شود که دست از دین برداریم

خبرگزاری رسا ـ عضوکمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر کاشان گفت: دشمنان جمهوری اسلامی ایران در صورتی از ما راضی خواهند شد که دست از دین، شهدا، اهداف عالیه اسلام و دستاوردهای انقلاب اسلامی برداریم.
علي هاشمي طاهري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، علی هاشمی طاهری، عضو کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر کاشان بعد از ظهر جمعه در جمع زائران حضرت سلطان علی بن امام باقر(ع) در مشهد اردهال کاشان با اشاره به این که حضرت سلطان علی بن امام باقر (ع) یکی از چهار امامزاده واجب التعظیم در کشور ایران است، گفت: متأسفانه شناخت مردم ایران نسبت به این امامزاده بزرگوار کافی و قابل قبول نیست.

 

وی افزود: جایگاه حضرت سلطان علی بن امام باقر(ع) از دیگر امامزادگان در ایران بالاتر است که بلافصل امام معصوم، سفیر ولایت و شهید راه خدا از ویژگی های این امامزاده بزرگوار است.

 

هاشمی طاهری گفت: مسؤولان آستان علی بن باقر(ع) باید برای شناساندن شهید اردهال به تمام ایرانیان و مسلمانان جهان اسلام تلاش کنند، چرا که خیلی از افراد از وجود این بزرگوار آگاه نیستند.

 

عضو کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر کاشان با اشاره به این که تا به حال انقلاب های متعددی در جهان رخ داده است، افزود: انقلاب اسلامی ایران با تمام انقلاب های دیگر متفاوت است، چرا که انقلاب اسلامی ایران صرفا به خاطر خدا ایجاد شد ولی دیگر انقلاب ها برای رسیدن به حاکمیت و قدرت ایجاد شدند.

 

وی گفت: انقلاب اسلامی ایران نشأت گرفته از اسلام و قرآن است تا کشور ایران راهی را طی کند که خدایی و الهی باشد و ما انقلاب کردیم تا احکام اسلام و قرآن در جامعه جاری شود.

 

به گفته وی، امام راحل برای حکومت داری و به قدرت رسیدن انقلاب نکرد، بلکه برای عملی کردن فلسفه حکومت اسلامی انقلاب کرد که بعد از امام یازدهم شیعیان، علما وظیفه ترویج دین را بر عهده داشتند که برای هیچ کدام از آنها زمینه تشکیل حکومت اسلامی فراهم نشد.

 

وی با اشاره به این که در 57 بستر تشکیل حکومت اسلامی با همراهی مردم و تدبیر خالصانه امام راحل در ایران فراهم شد، افزود: با انقلاب اسلامی، نظام شاهنشاهی 2500 ساله از بن کنده شد و حکومت اسلامی جایگزین آن شد.

 

هاشمی طاهری گفت: فاکتور اساسی در ایجاد حکومت اسلامی، حضور مردم است که اگر همراهی مردم نباشد امیرمومنان(ع) هم 25 سال خانه نشین می شود، از این رو نظام جمهوری اسلامی ایران 36 سال با اقتدار و عزت با همراهی مردم به راه خود ادامه داده است.

 

عضو کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهرکاشان گفت: تمام دشمنان اسلام به دنبال براندازی انقلاب اسلامی ایران و جدایی مردم از نظام هستند که ترور های اوایل انقلاب، تحریم اقتصادی و جنگ تحمیلی نمونه هایی از موانع دشمن بر سر راه انقلاب اسلامی ایران است.

 

وی با اشاره به این که برخی در داخل بر خنده دشمن روی خوش نشان دادند، گفت: هرکس به دشمن اعتماد کند شکست می خورد، چرا که قرآن به ما این درس را داده است که دشمن دست از دشمنی خود بر نمی دارد.

 

وی با اشاره به اینکه قرآن کریم کتاب کامل وجامع برای تمام نسلها و همه عصرها است، گفت: خداوند در آیه 120 سوره بقره به پیامبر(ص) می گوید که یهود و نصارا هرگز از تو راضی نخواهند شد، مگر این که به دین و آئین آنها عمل کنید.

 

هاشمی طاهری ادامه داد: دشمنان جمهوری اسلامی ایران نیز در صورتی از ما راضی خواهند شد که دست از دین، شهدا، اهداف عالیه اسلام و دستاوردهای انقلاب اسلامی دست برداریم.

 

عضوکمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر کاشان گفت: رهبر معظم انقلاب با انجام مذاکرات هسته ای موافق هستند، اما مذاکره کنندگان باید آیات قرآن کریم را مدنظر داشته باشند، چرا که دشمن دست از فساد خود برنخواهد داشت.

 

وی با اشاره به این که شش کشور ابرقدرت دنیا در طرف مقابل ما در مذاکرات قرار دارند، گفت: عزت کشور ایران از اسلامی بودن انقلاب و پیروی از قرآن و اهل بیت(ع) بدست آمده است که نباید این عزت خدشه دار شود.

 

به گفته وی، دشمن همیشه به دنبال رنج و سختی مردم ایران است و هیچ زمان رابطه ایران و آمریکا شکل نخواهد گرفت و با مذاکرات 50 ساله هم این امر محقق نخواهد شد، چرا که دشمن به دنبال دست کشیدن ما از ارزش هایمان است.

 

وی با اشاره به این که 230 هزار نفر از عزیزان کشورمان در راه انقلاب به شهادت رسیدند و مردم رنج های فراوانی را برای حفظ نظام متحمل شدند، گفت: با تمسک و توسل به ائمه اطهار(ع) می توان پیروز شد که در جنگ تحمیلی با پیروی از دستورات دین، توانستیم مقابل استکبار جهانی بایستیم و پیروز شویم.

 

هاشمی طاهری با اشاره به این که امام راحل ملت ایران را بالاتر و بهتر از ملت عصر پیامبر(ص) دانست، گفت: ملت ایران در 22 بهمن حماسه آفریدند، از این رو مسؤولان نیز باید با حرکت در مسیر الهی به این مردم خدمت کنند.

 

عضوکمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهرکاشان گفت: چهارپایه میز مسؤولان بر خون شهدا استوار است و مسؤولان باید با مردم رفیق و هوادار آنان باشند و پاسخگوی خواسته های آنان باشند./1307/پ202/ب4

ارسال نظرات