۰۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۱:۲۷
کد خبر: ۲۴۷۸۹۴
استاد دانشگاه و جامعه شناس:

حکومت اسلامی با فقه سنتی و نهاد حکومت پویا و هماهنگ است

خبرگزاری رسا ـ استاد دانشگاه و جامعه شناس گفت: فقه حکومتی به نهادها فرصت پویای اسلامی می دهد و شیعه به این حرکت افتخار می کنند.
 راهپيمايي 22 بهمن

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، محمد علی الستی استاد دانشگاه و جامعه شناس در سمینار یک روزه بررسی ابعاد جامعه، مردم، ارتباط شناختی راهپیمایی در ایران با تأکید بر راهپیمایی 22 بهمن که بعد از ظهر پنج شنبه 30 بهمن ماه در پژوهشگاه باقر العلوم برگزار شد، با اشاره به بحث سخنرانی خود در ابطه با پویایی و پایایی در کنش متقابل نمادها و نهادها گفت: برداشت های آزاد و هرمنوتیکی تا کنون از موضوع راهپیمایی از سوی دانشمندان صورت گرفته است و عده ای معتقد هستند که کار جدی در این رابطه صورت نگرفته است.


وی با بیان اینکه هر عنصری دارای علت و معلولی است، خاطرنشان کرد: همانگونه که آتش و دود دارای رابطه علت و معلولی هستند بین نمادها و پویایی آن نیز ارتباط هایی است.


این استاد دانشگاه با بیان اینکه نشانه ها و نمادها از سوی انسان ها جلع می شود، اظهار کرد: ما نماد راهنمایی رانندگی را به اشتباه علایم می گوییم در صورتی که قرادادی و جلع شده است.


الستی با اشاره به رژه ارتش های جهان و نشان دادن تجهیزات نظامی آنها گفت: رژه روز ارتش در میدان سرخ حکایت از نظام ایدئولوژیک است.


وی با اشاره به تفاوت برخورد غیر اخلاقی با دزدی و اختلاس گفت: ما افرادی که نزاکت را رعایت نمی کنند مورد شماتت قرار داده و آنها را به جریمه محکوم می کنیم در صورتی که شاید اگر اختلاسی صورت بگیرد به آن توجه نمی شود.


الستی امنیت را برایند وضعیت فرهنگی و حکومت دانست و گفت: طبق گفته مقام معظم رهبری تشکیل حکومت اسلامی ما با فقه سنتی و نهاد حکومت پویا و هماهنگ بوده است.


این استاد دانشگاه بروز تمدن اسلامی را حرکت در فطرت و ذات اسلام دانست و اظهار کرد: ذات دین تغییر نمی کند و تبدیل فقه حکومتی به نهاد پایایی اسلامی فرصت پویایی به اسلام می دهد و شیعه با آن حرکت می کند و به آن نیز افتخار می کنند./818/پ202/ب4

ارسال نظرات