۳۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۹
کد خبر: ۲۴۷۷۹۶
استاد دانشگاه امام صادق:

هر ساله در 22 بهمن شاهد افزایش آگاهی و بصیرت مردم هستیم

خبرگزاری رسا ـ استاد دانشگاه امام صادق(ع) گفت: گرامیداشت یوم‌الله 22 بهمن یک وظیفه تاریخی است و نباید فکر کنیم یک اتفاقی رخ داده و نسبتی با قبل و بعد خود ندارد بلکه این ماجرایی طولانی است و ریشه تاریخی دارد.
همايون

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، محمدهادی همایون در سمینار یک روزه «بررسی ابعاد جامعه، مردم و ارتباط شناختی راهپیمایی در ایران» اظهار داشت: یوم‌الله جنبه و ریشه قرآنی و روایی دارد که در ارتباط با روز ظهور، رجعت و قیامت از این عنوان استفاده شده است بنابراین گرامیداشت یوم‌الله 22 بهمن یک وظیفه تاریخی است و نباید فکر کنیم یک اتفاقی رخ داده و نسبتی با قبل و بعد خود ندارد بلکه ماجرای طولانی و ریشه تاریخی دارد.

 

استاد دانشگاه امام صادق(ع) ادامه داد: ما در ارتباط با ایامی همچون غدیرخم و روز عاشورا نیز می‌بینیم که در بین اقوام و انبیای گذشته نیز این ایام گرامی داشته شده است اما آنچه در یادآوری و گرامیداشت‌ها مهم است میزان آگاهی افراد است مثلا غدیرخم در حد آن زمان و مکان باقی نمانده بلکه قدم به قدم اهداف آن آشکارتر می‌شود.

 

وی با طرح این سوال که میزان آگاهی ما از مأموریت جهانی انقلاب اسلامی که قرار است به عمق تمدنی برسد و تمدن اسلامی را ایجاد کند چه می باشد، گفت: شاید ما سال 57 این فرض را نمی‌کردیم و میزان آگاهی ما از انقلاب و اهداف و افق آن در این حد نبود، اما جلوتر که آمدیم رسالت‌های انقلاب برای ما روشن‌تر شد.

 

همایون با بیان این‌که در راهپیمایی 22بهمن تنها به دنبال تجدید میثاق با آرمان های انقلاب و احیای شور و حال انقلابی نیستیم، تصریح کرد: موضوع اصلی این است که ما باید نسبت به سال گذشته جلوتر رفته باشیم و اگر دو سال ما مثل هم باشد ضرر کرده‌ایم از این رو این آگاهی دائما باید بشتر شود زیرا انقلاب اسلامی برمبنای آگاهی مردم اتفاق افتاد و این جریان باید ادامه باید و نباید در همان سال 57 دفن و خنثی شود.

 

وی در پایان اذاعان داشت: تبلیغات 22 بهمن امسال در کشور بسیار ضعیف بود اما حضور مردم بیشتر از سال‌های قبل بود و این نشان می‌دهد ما به نوعی از تبلیغ راهپیمایی 22 بهمن بی‌نیاز شده ایم چراکه مردم آگاه‌تر و بصیرتر شده اند و همه می‌دانند که وعده آنها در روز 22 بهمن و میدان آزادی است./806/پ202/ب4

ارسال نظرات