۳۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۳
کد خبر: ۲۴۷۷۷۲
آیت الله موسوی اردبیلی:

طلاب باید مسائل دینی و احکام خداوند را به درستی بشناسند

خبرگزاری رسا ـ این مرجع تقلید با اشاره به اهمیت طلبگی گفت: زمانی که انسان وارد کسوت روحانیت می شود، باید مسائل دینی و احکام خداوند را به درستی بشناسند؛ وظیفه طلبه کسب علم است، طلبه ای که نتواند مباحثه کند کتاب بخواند و تدریس کند به یقین توانایی منبر رفتن را ندارد که به دنبال آن نمی تواند یک روحانی واقعی باشد.
آيت الله موسوي اردبيلي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله سید عبد الکریم موسوی اردبیلی از مراجع تقلید پیش از ظهر امروز در دیدار جمعه از طلاب مرندی با ابراز خرسندی از این دیدار به آیه« إِنَّمَا یَخْشَى اللَّـهَ مِنْ عِبَادِهِ الْعُلَمَاءُ» گفت: خداوند در این آیه به یکی از صفات مهم عالمان دینی اشاره کرده است.

 

وی افزود: خداوند در این آیه می فرماید که بسیاری از بندگان از مسائل گوناگون مانند ظلم و  موضوعات دنیوی ترس و وحشت دارند در حالی که علما خوف ندارند بلکه دارای خشیت هستند.

 

حضرت آیت الله موسوی اردبیلی با اشاره به تفاوت ترس عامه مردم با خشیت علما اظهار داشت: خشیت چیزی نزدیک و شبیه خوف بوده اما توأم با تهذیب نفس است، عالم دینی از ظلم ظالم و مشکلات دنیوی ترسی ندارد، بلکه ترس طلاب و عالمان دینی از عظمت خداوند است.

 

وی ادامه داد: طلبه نباید فقط به فکر لباس پوشیدن و مسائل ظاهری باشد، بلکه طلاب باید در پی افزایش علم و مطالعه کتاب های مورد نیاز خود باشند، عالمان دینی وظیفه دارند احکام و موضوعات دینی را شناخته و ترویج دهند.

 

این مرجع تقلید با اشاره به اهمیت طلبگی اظهار داشت: زمانی که انسان وارد کسوت روحانیت می شود، باید مسائل دینی و احکام خداوند را به درستی بشناسند؛ وظیفه طلبه کسب علم است، طلبه ای که نتواند مباحثه کند کتاب بخواند و تدریس کند به یقین توانایی منبر رفتن را ندارد که به دنبال آن نمی تواند یک روحانی واقعی باشد.

 

وی در پایان با اشاره به روایتی از امام صادق(ع) عنوان کرد: امام می فرمایند که علوم شناخت خدا، شناخت نعمت های خداوند، دانستن خواسته های خداوند از انسان و دانستن مسائلی که انسان را از دین خارج می کند، خلاصه می شود./1323/پ202/ش

ارسال نظرات