۳۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۴
کد خبر: ۲۴۷۷۷۰
مسؤول بسیج رسانه سپاه صاحب الزمان اصفهان مطرح کرد؛

ضرورت استفاده از جریان رسانه ای برای رساندن گفتمان انقلاب به سراسر جهان

خبرگزاری رسا ـ مسؤول بسیج رسانه سپاه صاحب الزمان(عج) استان اصفهان گفت: کسی در آینده صاحب قدرت است که بتواند مدیریت افکار عمومی را در دست بگیرد الان مدیریت افکار عمومی در دنیا یکی از مولفه های قدرت است.
رضا صفري، مسئول بسيج رسانه سپاه صاحب الزمان(عج) استان اصفهان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، رضا صفری، مسؤول بسیج رسانه سپاه صاحب الزمان(عج) استان اصفهان پیش از ظهر امروز در آیین افتتاح کانون بسیج رسانه در ناحیه مقاومت بسیج کاشان گفت: نظام اسلامی ما امروز در سطح دنیا دارای گفتمان اساسی در سوریه، عراق، لبنان و یمن و ... است و  این نظام اسلامی و گفتمان انقلاب اسلامی ایران ایت که امروز حرف اول را با رسانه های در اختیار خودش می زند.

 

وی افزود: جمهوری اسلامی با رسانه ها و شبکه های تلویزیونی العالم، پرس تی وی کوثر و.... یک حرکتی را در دنیا شروع کردند که نظام سلطه احساس خطر کرد و مجبور شد صدای آنها قطع کند.

 

به گفته وی ابزار رسانه ای در دست گرفتن مدیریت افکار عمومی، آگاهی افکار عمومی و بیدار کردن افکار عمومی از مهم ترین مولفه های ابزار قدرت است که نظام سلطه امروز از این موضوع احساس خطر کرده است.

 

صفری با اشاره به این که ما در انسجام بخشی به جریان رسانه ای در کشور باید مانند مباحث دیگر در کشور انسجام داشته باشیم گفت: ما الان در بحث بیدار کردن توده ها خوب عمل کرده ایم اما کافی نیست چرا که باید جبهه رسانه ای در اختیار خود را تقویت کنیم و در بعد داخلی و خارجی جریان رسانه ای کشور را تقویت کنیم.

  

ضرورت استفاده از جریان رسانه ای جهت رساندن گفتمان انقلاب اسلامی به داخل و خارج از کشور

 

وی افزود: ما در تولید محتوای رسانه ای و ادبیات نظری در گفتمان انقلاب اسلامی خود هیچ کم و کسری نداریم، ضمن این که گوش های شنوا برای شنیدن این گفتمان نیزکم نداریم اما وسیله ای برای انتقال این پیام به مردم متاسفانه کم داریم که این وظیفه ما اصحاب رسانه است که باید از جریان رسانه ای جهت رسانیدن گفتمان انقلاب اسلامی به داخل و خارج از کشور تلاش و اهتمام ویژه داشته باشیم.

 

مسؤول بسیج رسانه سپاه صاحب الزمان(عج) استان اصفهان گفت: طی 36 سال گذشته انقلاب اسلامی دستاوردهای فراوانی در عرصه های مختلف علمی، اقتصادی، سیاسی، فرهنگی داشته است اما متأسفانه یکی از مسائلی که رهبرمعظم انقلاب هم گلایه داشته است انتقال این ها به مردم در داخل است، چرا چون رسانه های ما اهتمام ویژه نسبت به تبیین این دستاوردها برای جامعه خودمان نیز متاسفانه نداشتند.

 

وی افزود: شهدای 8 سال دفاع مقدس چه گنجینه ای در دست ما بوده  که ما فقط توانسته ایم گوشه ای از رشادت های 8 سال دفاع مقدس را در جریان رسانه ای آنگونه که هست تبیین کنیم.

 

به گفته وی، ما شهدای رسانه کم نداریم، شهدای رسانه ما کم نیستند، اما جریان رسانه ای از شهدای رسانه ای خودمان نداریم و این یکی از خلأ های موجود رسانه ای است.

 

صفری یاد آورشد: ما امروز با این  ابزار قوی و پشتوانه عظیم رسانه ای که در اختیار داریم باید در جنگ نرم با دشمن احساس وظیفه کنیم و در جهاد نرمی که بر علیه دشمن شروع کرده ایم رسانه پیشتاز باشد.

 

وی افزود: سازمان بسیج رسانه با درک این اولویت و ضرورت پا به عرصه وجود گذاشت و با توجه به تخصصی شدن سازمان بسیج، اقشار مختلفی را دررد سطح سازمان بسیج سازماندهی کرد که یکی از این اقشار جریان رسانه ای است.

 

به گفته وی، سازمان بسیج رسانه طی دو سال با سرعت زیاد گام های بلندی جهت انسجام بخشی به جریان رسانه ای کشور بر می دارد، از این رو چون دوستان رسانه ای احساس نیاز کردند درخواست دادند که رسانه ها هم باید بسیج شوند تا بسیج رسانه داشته باشیم تا بتوانیم ترفندهای دشمن را در جریان رسانه ای را مدیریت کنیم.

 

صفری یکی از کارهای سازمان بسیج رسانه  کارش انسجام بخشی به جریان رسانه ای در کشور دانست و افزود: تربیت نیرو برای جریان رسانه ای و حلقه های بسیج در جریان رسانه ای یکی دیگر از کارهای بسیج رسانه ای است.

 

وی افزود: ما ظرفیت عظیم بسیج را در این بخش با این همه نیروی متخصص و با تجربه برای تولید محتوا داریم و این ها ظرفیت هایی است در خدمت جریان رسانه ای قرار می گیرد، از این رو باید تربیت نیرو برای جریان رسانه ای داشته باشیم.

 

ما نیازمند تربیت مدیر رسانه ای در تراز انقلاب اسلامی هستیم

 

صفری، تربیت نیرو و کادر برای جریان رسانه ای کشور، منطقه و شهرستان و تربیت مدیر رسانه ای را در اولویت فعالیت ها دانست و با اشاره به این که زیر ساخت های آن فراهم است اما مدیر رسانه ای در تراز انقلاب اسلامی کم داریم گفت: ما نیازمند جایی برای تربیت مدیر رسانه ای در تراز انقلاب اسلامی هستیم.

 

وی افزود: رسانه ها نماینده افکار عمومی جامعه هستند و در نشست ها، مطالبات برحقی را که به خاطر آن انقلاب کردیم باید مطالبه کنند چرا که رسالت و وظیفه اصلی رسانه ها درخواست مطالبات مردمی است.

 

به گفته وی در حال حاضر یک سال از ابلاغ سیاست های اقتصاد مقاومتی مورد نظر رهبر معظم انقلاب می گذرد که اگر رسانه های ما در تراز رسانه های انقلاب اسلامی بودند الان این وضعیت امروز مطالبات رهبر معظم انقلاب نبود.

 

صفری گفت: یک بسیجی در عرصه رسانه یعنی مطالبات بر زمین مانده انقلاب را پیگیری کند و این مطالبات خواسته های برحق مردم است که به خاطر آن انقلاب کردیم.

 

وی در ادامه استان اصفهان را به لحاظ تعدد رسانه های مکتوب و مجازی در رتبه های دوم و سوم کشور و شهرستان کاشان را نیز به لحاظ کمیت رسانه ای به عنوان نخستین شهرستان استان اصفهان است که برای توسعه سازمان بسیج رسانه ای در نظر گرفته شده است.

 

امپراتوری رسانه ای غرب در خدمت استکبار جهانی است

 

سرهنگ باقر فرهنگ فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه کاشان نیز در این مراسم شهرستان کاشان را یکی از شهرستان با استعداد و ظرفیت های رسانه ای قوی در استان اصفهان معرفی کرد و گفت: امروز قدرت رسانه ای و امپراتوری رسانه ای در دنیای غرب برای تحقق اهداف استکبار جهانی و استعمار کشورهای جهان سوم تلاش می کنند.

 

وی افزود: امروز در جنگ روانی دشمن بر علیه انقلاب اسلامی باید نیروهای بسیج را به سمت پاسداری از ارزش های انقلاب هدایت کنیم.

 

فرمانده نیروی مقاومت بسیج سپاه کاشان بر نقش انکار ناپذیر بسیج در تهاجم فرهنگی غرب تأکید کرد و گفت: ایجاد فضای تبلیغاتی و رسانه ای دشمن که از سوی رسانه های خود کار لجن پراکنی را بر علیه نظام اسلامی ایران دنبال می کند با کار ارزشی نیروهای بسیجی و اصحاب رسانه خنثی خواهد شد.  

 

شایان ذکر است در این پایان این مراسم، کانون بسیج رسانه در ناحیه مقاومت بسیج کاشان باحضور مسؤول سازمان بسیج رسانه کشور و مسؤول بسیج رسانه استان اصفهان به عنوان نخستین کانون بسیج رسانه در ناحیه مقاومت بسیج شهرستان های استان اصفهان افتتاح و به بهره برداری رسید./1307/پ201/ب4

ارسال نظرات