۲۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۰:۰۰
کد خبر: ۲۴۷۴۲۳
معاون فرهنگی وزیر علوم:

یاد شهدا موجب صیانت از فرهنگ اسلامی و یکپارچگی می شود

خبرگزاری رسا ـ معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم با تصریح بر این که یاد شهدا می تواند پیش برنده ما در امور فرهنگی باشند، گفت: یاد شهدا موجب صیانت از فرهنگ اسلامی و یکپارچگی می شود و پیام شهدا همواره پیوند و همبستگی بوده است.
شهيد و شهادت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، سید ضیاء هاشمی، معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم امروز در کنگره شهدای دانشجوی گیلان در مسجد باقر العلوم دانشگاه گیلان، صیانت از ارزش هایی که شهدا برای حفظ آنها جانفشانی کردند را مورد تاکید قرارداد و گفت: باید پیام شهدا را دریابیم و در راه تحقق آن تلاش کنیم.

 

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم با بیان این که فرهنگ شهادت در همه حوزه ها یک الگو و راهنما است، افزود: امروز در هر عرصه ای که فعالیت می کنیم نیاز به تلاش، کوشش و مجاهدت داریم و شناخت سیره و سلوک علمی اجتماعی شهدا باید مورد توجه باشد.

 

دبیر ستاد کنگره شهدای دانشجویی کشور با این توضیح که شهدا بین عقاید دینی و مسؤولیت های علمی و اجتماعی جمع و تعادلی منطقی را برقرار کردند، تصریح کرد: در نگاه شهدا تعارضی بین دانشجو بودن و مسؤولیت های اجتماعی و دفاع از آرمان های انقلاب وجود نداشت

 

هاشمی افزود: یاد شهدا ما را تقویت می کند که از بزنگاه ها و فراز و نشیب ها نجات یابیم و به سلامت عبور کنیم و میراث فرهنگ شهدا برای ما راهگشا و هدایت گر است.

 

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم، شهدای را سرمایه‌های بزرگ اجتماعی عنوان کرد و افزود: امروز نام شهدا انسجام بخش است، شهدای دانشگاه سرمایه جوشان هستند و حضور در کنگره شهدا سرمایه‌ای است که از برکات آنها باید بر شکاف‌های اجتماعی فائق می‌آییم.

 

هاشمی با تصریح بر این که یاد شهدا می تواند پیش برنده ما در امور فرهنگی باشند، خاطرنشان کرد: یاد شهدا موجب صیانت از فرهنگ اسلامی و یکپارچگی می شود و پیام شهدا همواره پیوند و همبستگی بوده است.

 

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم با تاکید بر این که شهدا همواره ما را به ارزش ها دعوت می کردند و پیام آنها حفظ اقتدار کشور است، تصریح کرد: شهدای دانشجو در تاریخ کشور در جریان دفاع از ارزش‌ها و دفاع از کشور پیشتاز بودند.

 

وی با بیان این که  مبارزه دانشجویان با استکبار در عزت و استقلال کشور بسیار مؤثر بود، خاطرنشان کرد: پیشتازی دانشجویان در مخالفت با استعمار و استکبار دانشگاه را به عنوان یک مرجع دینی و علمی مطرح کرد.

 

هاشمی با تصریح بر این که  باید یاد شهدا در زندگی حضور یابد و باید کاری کنم تا آرمان شهدا در دانشگاه در فضای علمی و آکادمیک روز به روز درخشان‌تر شود، افزود: باید در دانشگاه یاد و سیره شهدا را تعمیق ببخشیم./1318/پ202/ب1

ارسال نظرات