۲۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۰
کد خبر: ۲۴۶۲۷۳
آیت الله دری نجف آبادی:

مسؤولان به تعلیم و تربیت دانش‌آموزان توجه ویژه داشته باشند

خبرگزاری رسا ـ آیت الله دری نجف آبادی گفت: تعلیم و تربیت یکی از مسائل مهم در کشور است و مسؤولان باید در تمامی مدارس سطح کشور به این مهم توجه ویژه داشته باشند.
آيت الله قربانعلي دري نجف آبادي، نماينده ولي فقيه در استان مرکزي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی، نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک، شب گذشته در هنرستان مطهره اراک ضمن نکوداشت یوم الله 22 بهمن و تبریک این ایام به هنرجویان این مرکز آموزشی، گفت: تعلیم و تربیت یکی از مسائل مهم در کشور است و مسؤولان باید در تمامی مدارس سطح کشور به این مهم توجه ویژه داشته باشند.

 

آیت الله دری نجف آبادی بیان کرد: اقامه نماز اول وقت را گوهر زندگی، جوهره حیات، چراغ سعادت انسا ها است و نماز اول وقت، نشانه‌ شیعه‌ علی(ع) و ایمان واقعی است و نماز اول وقت، سبب ازدیاد رزق و روزی و مایه‌ برکت خانه است از این رو برپایی اقامه نماز اول وقت یکی از توصیه‌های ائمه اطهار(ع) و بزرگان دینی بوده است.

 

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با استناد به آیات و روایات دینی و ائمه معصومان(ع) نماز را معراج مؤمن خواند و خاطرنشان کرد: نماز، پل ارتباطی بین انسان با خدای متعال، اولیای خدا و ملائکه مقرب الهی است؛ چراکه بدین وسیله می‌توانیم مستقیم با پروردگار سخن گرفته و انس بیشتری برقرار کنیم.

 

امام جمعه اراک اظهار داشت: نماز اول وقت، در پنج وقت شبانه روز، تمرینی است برای پاسخ گویی سریع به ندای پر صلابت منجی عالم یوسف زهرا امام زمان(عج) در روز ظهور است و بی‌شک تمامی ارزش‌های دینی و اصول دینی همچون روزه، جهاد، حج و ... در سایه پذیرفته شدن نماز و توجه خاص به این فریضه الهی معنا پیدا می‌کند.

 

آیت الله دری نجف آبادی با بیان اینکه چارچوب شخصیت انسان را معارف دینی می‌سازد تصریح کرد: نوجوانان و جوانان باید به نیروی ایمان و تقوای الهی تجهیز باشند و با تندبادهایی که از سوی دشمنان نواخته می‌شود خم نشوند.

 

وی افزود: دختران نوجوان و جوان امروز مادران و همسران فردایی هستند که تعلیم و تربیت فرزندان خویش را برعهده دارند؛ از این رو اگر در این امر مهم اهتمام داشته باشند می‌توان انتظار داشت که فردایی پویاتر از امروز داشته باشیم.

 

آیت الله دری نجف آبادی بیان کرد: امام راحل مقید به برپایی نماز اول وقت بودند و تمامی اطرافیان خویش را به ادای این فریضه الهی توصیه می‌کردند و شخصیت وارسته امام بزرگوار مرهون اقامه نماز اول قوت و شب زنده‌داری بود.

 

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: دانش‌آموزان امروز سرمایه‌های ارزشمند فردای نظام انقلاب اسلامی هستند و باید در راستای پیشرفت و شکوفایی هرچه بیشتر نظام نیز گام‌های مؤثرتری بردارند.

 

آیت الله دری نجف آبادی در ادامه گفت: حضور مردم همیشه در صحنه استان در راهپیمایی 22 بهمن برگ زرینی دیگر در سند افتخارات انقلاب و نظام است و مردم ایران با این حضور حماسه‌‌ای دیگر آفریده و به دشمن ثابت می کنند که با قدرت برسر عهدی که باولایت بستند ایستادند و ذره ای عقب نشینی نخواهند کرد./842/پ202/ب4

ارسال نظرات