۲۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۰:۵۲
کد خبر: ۲۴۵۹۴۱
در حرم مطهر حضرت معصومه مطرح شد؛

تبیین وظایف نسل جوان؛ راه پایداری انقلاب اسلامی

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه قم با اشاره به این‌که انسان اگر شکرگزار نعمت و موهبتی که خداوند به او عطا کرده است نباشد آن نعمت را از دست می‌دهد، گفت: شکرگزاری، اقامه نماز، پرداخت خمس و زکات و آسیب‌شناسی نظام از مهم‌ترین راهبردها برای دوام و پایداری انقلاب اسلامی است.
انقلاب اسلامي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدعلی فرشاد، استاد حوزه علمیه قم، در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) با بیان این‌که آیات و روایات انسان را به تدبر در قرآن کریم دعوت کرده‌اند، گفت: یک ساعت تدبر در آیات قرآن کریم به حدی ارزشمند است که می‌تواند سرنوشت یک انسان و حتی بشریت را عوض کند.

 

وی افزود: از امام رضا(ع) روایت‌ شده که ایشان می‌فرمودند اگر تدبر در آیات قرآن نبود من هر سه روز یک‌بار قرآن را ختم می‌کردم؛ تدبر در آیات قرآن و تفسیر آن‌ها مسیر هدایت را به انسان نشان داده و انسان را در مسیر کمال قرار می‌دهد.

 

سخنران حرم حضرت فاطمه معصومه(س) با بیان این‌که آیه 26 سوره احزاب به انقلاب اسلامی ایران اشاره دارد و بیان می‌کند «زمانی که اسیر بودید و بنده دیگران بوده و دربند ذلت و فاقد قدرت تصمیم‌گیری بودید را از یاد نبرید و شکر گذار نعمات الهی باشید» گفت: تدبر در این آیه به ما نشان می‌دهد که باید شکر گذار نعمت انقلاب بوده و با اقامه نماز، پرداخت زکات و دستگیری از مظلومان از دستاوردها و ارزش‌های انقلاب دفاع کنیم.

 

حجت‌الاسلام‌والمسلمین فرشاد بابیان این‌که ما نسبت به انقلاب سه رسالت داریم که باید آن‌ها را به‌خوبی انجام دهیم، گفت: شکر گزاری از نعمت انقلاب، آسیب‌شناسی نظام و تبیین وظایف برای نسل جوان از اهمیت زیادی برخوردار است و برای این کار باید جنایت‌های و بی‌عفتی‌های نظام شاهنشاهی ازجمله بی‌عفتی در نظام آموزش‌وپرورش، برپایی جشن هنر حکومت شاهنشاهی در شیراز و سایر آدم کشی‌ها نظام پهلوی را به‌خوبی برای نسل جوان تشریح کنیم.

 

وی با اشاره به این‌که ما باید همواره مراقب افرادی باشیم که می‌خواهند نظام را از درون متلاشی کنند و باید آن‌ها را به‌خوبی بشناسیم، اظهار کرد: کسی که نسبت به خانواده، اسلام، دستگیری از مظلومان، و اقامه نماز، پرداخت زکات و حرکت در مسیر ولایت و امامت بی‌توجه بوده و این‌ها را مخل پیشرفت آسایش می‌داند ازجمله افرادی است که به دنبال متلاشی کردن نظام از درون است.

 

سخنران حرم حضرت فاطمه معصومه (س) با اشاره به این‌که انسان همواره باید قدردان نعمات الهی ازجمله انقلاب باشد، گفت: انسان اگر در مقابل این نعمت‌ها با اقامه نماز، با پرداخت زکات و دستگیری از مظلومان شکرگزاری نکند به‌زودی نعمت انقلاب و امنیت و اسلام که به‌واسطه انقلاب ایجادشده را از دست می‌دهد؛ بنابراین برای حفظ انقلاب باید همواره شکر گذار خداوند متعال بوده و در خط ولایت و امامت اهل‌بیت (ع) و نایبان آن‌ها حرکت کنیم./837/پ202/س

ارسال نظرات