۲۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۰:۱۲
کد خبر: ۲۴۵۹۳۶

وقف یک قطعه زمین با مساحت 700 مترمربع در لنجان

خبرگزاری رسا ـ رییس ادراه اوقاف شهرستان لنجان گفت: واقف خیراندیش عباس شاه‌سیاه اقدام به وقف یک قطعه زمین با مساحت 700 مترمربع در محله مدیسه کرده که ارزش ریالی این موقوفه بالغ بر یک میلیارد و 50 میلیون ریال برآورد شده است.
وقف

به گزارش خبرگزاری رسا در اصفهان، محمدرضا ترحمی، رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان لنجان گفت: شهرستان لنجان طبق اسناد و مدارک موجود جزء شهرستان‌هایی بوده که تعداد موقوفات  زیادی از قدیم‌الایام داشته است.


 

وی در ادامه اظهار داشت: واقف خیراندیش عباس شاه‌سیاه اقدام به وقف یک قطعه زمین با مساحت 700 مترمربع در محله مدیسه کرده که ارزش ریالی این موقوفه بالغ بر یک میلیارد و 50 میلیون ریال برآورد شده است.



وی با بیان این که همواره باید در احیای سنت حسنه وقف کوشید، افزود: این واقف خیراندیش این قطعه زمین را با هدف احداث مجموعه فرهنگی، تجاری و مذهبی دارالقرآن در شهر باغشاد محله مدیسه وقف کرده است.



رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان لنجان تصریح کرد: منافع و عواید این موقوفه نیز جهت، صرف در امور خیریه اختصاص یافته است.



ترحمی در پایان بر ضرورت نهادینه شدن فرهنگ وقف با وجود همه ظرفیت‌ها تأکید کرد و متذکر شد: امروز جامعه ما نیازمند سنت حسنه وقف است چرا که با فرهنگ سازی و ترویج این سنت نیکو، بسیاری از مشکلات جامعه رفع می‌‌شود./939/د102/ب4

ارسال نظرات