۲۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۰:۰۸
کد خبر: ۲۴۵۶۹۹

مراسم استقبال از خانواده شهید علی امینی برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ مراسم استقبال از خانواده شهید امینی(شهیدی که بعد از 9 سال گمنامی شناسایی شد) روز گذشته در دانشگاه آزاد اراک برگزار شد.
مراسم استقبال از خانواده شهيد علي اميني در اراک

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، روز گذشته دانشجویان، استادان، مسؤولان دستگاه‌های اجرایی، خانواده های شاهد و ایثارگر و مردم ولایتمدار و شهید پرور استان مرکزی و شهر اراک میزبان خانواده شهید گمنامی بودند که سال ها بی نام و نشان سنگ صبور دلهای خسته و شکسته دانشجویان و دانشگاهیان بود.

 

دانشگاه آزاد اسلامی اراک حال و هوای دیگری داشت، اقشار مختلف مردم، پیر و جوان از ساعات ابتدایی صبح در دانشگاه آزاد اسلامی اراک حاضر شده بودند تا از خانواده شهید 16 ساله بزرگوار علی امینی استقبال کنند.

 

فضای دانشگاه آزاد اسلامی شهر اراک با بر پایی مراسم نوحه خوانی بر سر مزار این شهید والامقام حال و هوای دیگری به خود گرفته بود و اشک در چشمان جاری بود.

 

خانواده شهید «علی امینی» در بدو ورود به دانشگاه اراک مورد استقبال حاضران قرار گرفتند و در میان فریاد «الله اکبر» و «یا حسین» مردم بر سر مزار فرزند شهیدشان حاضر شدند.

 

پدر و مادر شهید علی امینی پس از 26 سال دوری از فرزند شهیدشان با حضور در دانشگاه آزاد اراک خدا را شاکر بودند و سجده شکر به جا آوردند.

 

این شهید والامقام شهید «علی امینی» فرزند «بمانعلی»، متولد اول فرودین سال 1351 استان اصفهان است که از خوراسگان با عضویت بسیجی از لشکر 14 امام حسین(ع) به جبهه‌های جنگ اعزام شده بود.

 

شهید علی امینی بزرگوار در 19 تیرماه سال 1367 به عنوان شهید مفقود اعلام شد و در 5 آبان ماه 1384 پیکر مطهرش از سوی کمیته تفحص جست‌وجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح در جزیره فاو کشف شد.

 

پیکر مطهر این شهید 16 ساله پس از 17 سال از شهادتش در تاریخ 10 اسفند ماه سال 1384 طی مراسمی باشکوه و با حضورگسترده مسؤولان استان مرکزی و اقشار مختلف مردم اراک در دانشگاه آزاداسلامی واحد اراک به عنوان شهید گمنام تشییع و به خاک سپرده شده بود.

 

هویت این شهید بزرگوار بعد از 26 سال از شهادتش و گذشت 9 سال از تدفینش از طریق DNA شناسایی شد. /842/پ202/ب6

ارسال نظرات