۱۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۴
کد خبر: ۲۴۵۳۸۵
مدیر مدرسه علمیه اسلام شناسی مشهد مطرح کرد؛

نقش تأثیرگذار بانوان در پیروزی انقلاب اسلامی

خیرگزاری رسا ـ مدیر مدرسه علمیه اسلام شناسی حضرت زهرا(س) مشهد با بیان این که حضور بانوان، دوشادوش مردان، سبب پیروزی انقلاب اسلامی ایران شد، گفت: از این رو جریانات و تحولات نیازمند حضور هر دو قشر مردان و زنان است و هر یک به تنهایی ثمر بخش نیست.
نقش تأثیرگذار بانوان در پیروزی انقلاب اسلامی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، صدیقه مقدسی نیا، امروز در نشست «گفتمان فرهنگی انقلاب اسلامی» که در سالن اجتماعات مدرسه علمیه اسلام شناسی حضرت زهرا(س)، برگزار شد، به نقش بی بدیل بانوان در پیروزی انقلاب اسلامی ایران اشاره و ابراز کرد: در تمام تحولاتی که در تاریخ واقع شده است، بانوان نقش مهم و محوری را ایفا کردند.

 

وی با اشاره به این که نخستین راهپیمایی در مشهد، از سوی بانوان برگزار شده است، افزود: حضور بانوان، دوشادوش مردان، سبب پیروزی انقلاب اسلامی ایران شد؛ از این رو جریانات و تحولات نیازمند حضور، هر دو قشر مردان و زنان است و هر یک به تنهایی ثمر بخش نیست.

 

مدیر مدرسه علمیه اسلام شناسی حضرت زهرا(س) مشهد اظهار کرد: در زندگی انبیای الهی که نگاه می کنیم، این نکته به خوبی روشن است که در کنار  انبیای الهی بانوانی حضور داشتند؛ حضرت خدیجه(س) در کنار پیامبر اکرم(ص)، حضرت هاجر(س) در کنار حضرت ابراهیم(ع) و نیز حضرت مریم(س) در کنار حضرت عیسی(ع) حضور  داشتند.

 

مقدسی نیا افزود: امروز نقشه و تهاجم دشمن نسبت به گذشته سخت تر شده است، دشمن حرکت های خود را ساماندهی کرده و با شیوه های مختلف در مقابل ما می ایستد؛ از این رو مسؤولیت ما نسبت به گذشته به مراتب بیشتر شده است.  

 

مدیر مدرسه علمیه اسلام شناسی حضرت زهرا(س) مشهد به خاطرات خود از زمان انقلاب اشاره و اظهار کرد: فضای قبل از انقلاب، فضای خفقان آوری بود؛ اما ما احساس تکلیف کرده در صحنه حاضر شدیم و به ندای رهبرمان لبیک گفتیم.

 

وی به ضرورت بالا بردن آگاهی اشاره و ابراز کرد: جهل و ناآگاهی از مشکلات بشر است؛ پیامبر اکرم می فرمایند: «اللهم اهدِنی قَومی فَانهم لاَ یَعلمون، خدایا! قوم مرا هدایت کن، آن ها نمی دانند.»

 

مقدسی نیا با اشاره به این که تربیت نیروی انقلابی از جمله دغدغه های ما بود، افزود: مبارزات ما در زمان انقلاب بر دو محور، آگاهی دادن افراد و زدودن ترس از دل آنان بود؛ از این رو ما بذر آگاهی را در دل نیروهای انقلابی قرار می دادیم و سپس آن ها را برای حضور در صحنه آماده می کردیم.

 

وی با بیان این که بانوان باید در برابر دین و انقلاب، احساس تکلیف کنند، ابراز کرد: بانوان جامعه ما باید دغدغه دین و اسلام داشته و این احساس مسؤولیت جزء مسأله زندگی آن ها باشد؛ چرا که اگر حرکتی صورت نگیرد، به طور قطع تحولی نیز به وجود نمی آید./1309/پ202/ب4

ارسال نظرات