۱۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۷
کد خبر: ۲۴۵۱۷۶
امام جمعه شهر ری:

حرکات و رفتارهای برخی مسؤولان با روح انقلاب و ارزش های دینی سازگاری ندارد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه شهری گفت: به همان میزان که پاسداری از شکل انقلاب اهمیت دارد پاسداری از روح انقلاب به مراتب بالاتر است ما برای حفظ دین و ارزش‌ها انقلاب کردیم، بعد از 36 سال برخی حرکاتی را مرتکب می‌شوند که با روح انقلاب سازگازی ندارد به گونه‌ای که صدای مراجع بزرگ را بلند کرده است.
حجت الاسلام سيد علي شاهچراغي، امام جمعه شهرري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعلی شاهچراغی، امام جمعه شهرری در خطبه‌های این هفته شهر ری ضمن دعوت مردم به تقوای الهی گفت: بر اساس فرمایش امیرمومنان(ع) هر کس تقوا پیشه کند در زندگی خود هرگز تنها نخواهد شد، زیرا خدا پشتیبان او است، فقر به سراغ او نخواهد آمد و خداوند روزی او را بدون حساب خواهد داد تا نیازمند کسی نباشد.

 

وی با اشاره به دعای مکارم الاخلاق افزود: اعمال انسان در صورتی برترین است که برای خدا باشد، مداومت و پیوستگی اعمال نیز سبب برتری آن می‌شود انسان باید به میزان ظرفیت خود عملی را شروع کرده و آن را تداوم دهد.

 

امام جمعه شهر ری در ادامه عنوان کرد: امام باقر(ع) فرمودند «انسان عملی را اگر چه کم اما پیوسته انجام دهد با ارزش است به ویژه اگر گره‌گشایی از کار مؤمنان یا مردم باشد».

 

حجت‌الاسلام شاهچراغی با اشاره به روایت دیگری اظهار داشت: در روایت است که اگر انسان عملی را شروع کرد خوب است حداقل یک سال آن را ادامه دهد، زیرا مقدرات انسان سالی یک بار تعیین می‌شود.

 

وی افزود: از دیگر نشانه‌های برتری عمل عاقبت‌‌اندیشی درباره عاقبت کار است، پیامبر(ص) می‌فرمایند: هر کاری را خواستید انجام دهید پایان کار را بسنجید اگر دیدید خیر، نورانیت برای شما دارد آن را دنبال کنید اما گر ضلالت و گمراهی نتیجه آن بود آن را بلافاصله رها کنید.

 

امام جمعه شهر ری با اشاره به دعای امام سجاد(ع) در ابوحمزه ثمالی بیان داشت: امام سجاد(ع) در این دعا از خداوند درخواست می‌کنند که خدایا پایان اعمال مرا به حسن خوبی ختم کن.

 

حجت‌الاسلام شاهچراغی در خطبه‌های دوم نماز اظهار داشت: خداوند در آیات 5 و 7 سوره ابراهیم از حضرت موسی(ع) می‌خواهد که مردم را نسبت به روزهای خدا هشدار دهد، آنچه از این آیات نورانی فهمیده می‌شود این است که روزی که مردم از شر ظالم و ستمگری نجات پیدا می‌کنند آن روز یوم الله است.

 

وی افزود: بر همین اساس آزدی مردم ما در روز 22 بهمن 1357 از چنگال ستمگر شاهنشاهی نیز یوم‌الله است و این می‌طلبد که راهپیمایی 22 بهمن نسبت به راهپمایی‌های دیگر متفاوت باشد، راهپیمایی 22 بهمن بیعتی است که ما هر سال با نظام، انقلاب و شهدایی که برای این انقلاب خود دادند انجام می‌دهیم.

 

امام جمعه شهر ری در ادامه گفت: راهپیمایی روز 22 بهمن عبادت است خوب است که ما با وضو در این راهپیمایی شرکت کنیم، امیدواریم که حضور مردم شهر ری در این راهپیمایی نسبت به سالهای گذشته باشکوه‌تر برگزار گردد.

 

حجت‌الاسلام شاهچراغی با اشاره به اهمیت حفظ انقلاب گفت: به همان میزان که پاسداری از شکل انقلاب اهمیت دارد پاسداری از روح انقلاب به مراتب بالاتر است ما برای حفظ دین و ارزش‌ها انقلاب کردیم، بعد از 36 سال برخی حرکاتی را مرتکب می‌شوند که با روح انقلاب سازگازی ندارد به گونه‌ای که صدای مراجع بزرگی همچون حضرات آیات صافی گلپایگانی، مکارم شیرازی، سبحانی و نورهمدانی را بلند کرده است.

 

وی افزود: بعد از 36 سال انقلاب چرا باید یک زن و مرد برای مجلسی خوانندگی کنند آیا این با روح انقلاب سازگاری دارد، ما انقلاب کردیم تا احکام اسلام و دین اجرا شود.

 

امام جمعه شهرری با اشاره به برخی بداخلاقی‌ها از ناحیه برخی مسؤولان گفت: گاهی بداخلاقی‌هایی از ناحیه برخی مسؤولان سطح بالای این کشور دیده می‌شود که اعلام می‌کند که دولت دهم فاسدترین دولت در انقلاب بوده است، نقد کردن خوب است اما این‌گونه حرف زدن با روح انقلاب سازگاری ندارد.

 

حجت‌الاسلام شاهچراغی با اشاره به خطر رژیم صهیونیستی و داعش اظهار داشت: دنیا بداند که رژم صهیونیستی و داعش برای صلح جهانی خطرناک است آنها نه فقط برای مسلمانان و شیعیان برای کل دنیا خطرناک هستند این را بارها مسؤولان کشور ما عنوان کردند اما آمریکا بنا ندارد که با داعش بجنگد.

 

وی افزود: آمریکا داعش را به خوب و بد تقسیم می‌کند داعش عراق و فرانسه را بد و داعش سوریه را خوب معرفی می‌کند، نصیحت ما این است که هنوز هم دیر نشده نصیحت جمهوری اسلامی را بپذیرید تنها کشوری که سخن حق را بر زبان جاری کرد ایران است اگر به مردم ایران اجازه داده شود ریشه داعش را در منطقه خشک می‌کنند.

 

امام جمعه شهر ری در پایان با گرامیداشت هفته فن‌آوری خاطرنشان کرد: پرتاب ماهواره فجر کار بزرگی بود که از سوی دانشمدان بخش فن‌آوری انجام گرفت و با موفقیت این کار انجام شد، امروز کشور ایران در فن‌آوری به رتبه هفتم یا هشتم در جهان رسیده و این از عظمت انقلاب است که جوانان این کشور چنین کارهایی را انجام می‌دهند./807/پ201/ب6

ارسال نظرات