۱۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۵
کد خبر: ۲۴۵۱۷۳
آیت‌الله امامی کاشانی:

نامه روشنگرانه رهبر معظم انقلاب را سیاسی نکنید/ پرتاب ماهواره فجر نشانه اقتدار ایران اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ خطیب جمعه تهران با اشاره به نامه رهبر معظم انقلاب به جوانان اروپا و آمریکای شمالی از رسانه‌ها و تحلیلگران خواست که این پیام روشنگرانه را که به جوان‌های غرب تذکر می‌دهد به مطالعه قرآن و سیره پیامبر بپردازند و به سادگی فریب دروغ سیاستمداران را نخورند، سیاسی نکنند.
نماز جمعه تهران به امامت آيت الله امامي کاشاني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله محمد امامی کاشانی در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته تهران با تبریک و گرامی داشت ایام الله دهه مبارک فجر و سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران، به تبیین طرح‌های دشمن برای کشور ایران و راهکار مقابله با این توطئه‌ها پرداخت.

 

وی با بیان این‌که دشمن بنا داشت اسلام را از این کشور بردارد تا بتواند با یک ملتی غرق در شهوت تمام منابع آن را در چنگ بگیرد، گفت: می‌خواستند اصل اسلام را از بین ببرند اما با حرکت انقلابی امام راحل و ملت بزرگ ایران تمام دسیسه‌های آنان نقش بر آب شد.

 

خطیب نماز جمعه تهران در ادامه تشکیل گروه‌های تروریستی تکفیری همچون داعش و طالبان را در قالب اسلامی برای معرفی چهره نادرست از اسلام و نیز ترسیم کاریکاتورهایی علیه پیامبر اکرم‌(ص) را به عنوان طرح‌های دیگر دشمن ذکر کرد.

 

وی اسلام‌هراسی و جداساختن امت اسلام از پیامبر و نیز عدم توجه دنیای مسیحیت و یهودیت به آن حضرت را مهم‌ترین طرح دشمن در حال حاضر دانست و تصریح کرد: آنها تلاش می‌کنند ارزش‌های اسلامی را از مسلمانان بگیرند، تا دیروز به فکر ایران بودند اما امروز به فکر افتادند تا اسلام را که به دنیا صادر شده از جهان اسلام بگیرند.

 

آیت‌الله امامی کاشانی در ادامه سوزاندن خلبان اردنی در قفس از سوی گروه تروریستی داعش را که به اصطلاح براساس آیه‌ای از قرآن انجام دادند به شدت محکوم کرد و گفت: این آیه زمانی نازل شد که حمزه سیدالشهدا در جنگ احد به شهادت رسید و آن زمان خداوند به پیامبر گفت که لذت در عفو در انتقام نیست.

 

وی افزود: می‌گویند که انتقام گرفته‌اند، شما به مسلمانان حمله کردید و در سوریه و عراق مردم بی‌گناه را تکه تکه می‌کنید، مسلمان‌ها از خودشان دفاع می‌کنند و بعد آیه قرآنی که درباره پیامبر است و آن هم می‌گوید لذت در عفو در انتقام نیست، مصادره می‌کنید و می‌گویید ما خلبان اردنی را براین اساس کشتیم.

 

امام جمعه موقت تهران گفت: با حرکت وحشیانه داعش کدام دین، وجدان و عقل می‌تواند مبارزه و مخالفت نکند؛ شما این آیه قرآن را زیر و رو کردید به نام خودتان، قرآنی که خدای متعال در آن می‌فرماید گناه را با پاسخ حسنه بدهید و بعد به پیامبر خطاب می‌کند که اگر کسی از تو را کشتند او را عفو کن یعنی در جامعه محبت و حسن خلق باشد و البته سیره پیامبر اکرم‌(ص) نیز همین است.

 

وی در ادامه به نامه رهبر معظم انقلاب به جوانان اروپا و آمریکای شمالی اشاره کرد و با بیان این‌که این پیام سیاسی نبود، گفت: برخی رسانه‌ها می‌خواهند چهره سیاسی به پیام رهبر معظم انقلاب بدهند در حالی که این پیامی نبود که بخواهد به مسیح و یهودی بگوید اسلام این است و بیایید مسلمان شوید؛ حتی دعوت به اسلام هم نبود.

 

آیت‌الله امامی کاشانی اظهار داشت: این پیام عملی بود که خدا در قرآن کریم به پیامبر فرمان می‌دهد که تو تذکر بده؛ اینجا بحث حکومت و سیطره نیست، رهبر معظم انقلاب به جوان‌های غرب تذکر دادند که به مطالعه قرآن و سیره پیامبر بپردازند و به سادگی فریب دروغ سیاستمداران را نخورند و واقعیت را ببینند.

 

وی به جوانانی که رهبر معظم انقلاب خطاب کردند و به تمام ایرانیان و مسلمانان جهان در اروپا و آمریکا با بیان این‌که سیاستمداران غربی در تلاش هستند چهره اسلام را خشن نشان دهند تا انسان‌ها را از ارزش‌های واقعی جدا کنند، توصیه کرد: قرآن کریم و سیره پیامبر اکرم‌(ص) را به دقت مطالعه کنند.

 

امام جمعه موقت تهران با بیان این‌که رهبر معظم انقلاب احساس کردند به عنوان یک فقیه و مسلمان به دنیا این تکلیف شرعی را بگویند، گفت: رهبر معظم انقلاب به عنوان یک تکلیف، فرد مسلمان و وظیفه شرعی این پیام را بیان کردند و نامه را نوشتند و اکنون استادان دانشگاه، دانشجویان و بازرگانان این وظیفه را به عهده دارند.

 

وی تأکید کرد: دستگاه‌های استکباری اسلام را وارونه جلوه می‌دهند، شما وظیفه دارید کتاب‌های نفیسی را تهیه کرده و به دست جوانان اروپایی بدهید و به کلیساها و دانشگاه‌های جهان بفرستید و در تماس‌هایتان به دیگران بگویید و چهره واقعی قرآن و اسلام را به جهانیان نشان دهید.

 

آیت‌الله امامی کاشانی همچنین به وزارت ارشاد و صدا و سیما توصیه کرد که با توجه به این نکته از هرگونه حرکتی که سبب تضعیف معنویت و تقوا در جامعه شود پرهیز کنند و با تدبیر و با فکر به تبلیغ آثار وضعی تقوا، انسجام و توجه به ولایت فقیه که از نعمت‌های پروردگار برای نظام جمهوری اسلامی است در زندگی انسان بپردازند.

 

وی با بیان این‌که عظمت انقلاب اسلامی ایران دشمنان را به تکاپو انداخته است، ایستادگی وزارت خارجه کشورمان در مذاکرات هسته‌ای برابر مخالفان نظام که می‌گوید ما از حقوق ملت ایران ذره‌ای عقب‌نشینی نمی‌کنیم و نیز پرتاب ماهواره ملی فجر به فضا را نشانه قدرت نظام اسلامی ایران دانست./920/پ201/ج

ارسال نظرات