۱۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۲:۵۶
کد خبر: ۲۴۴۹۶۰
حجت‌الاسلام والمسلمین علیدوست:

نامه رهبری آغازی برای یک فرایند ادامه دار است/ علمای اسلام زمینه عملی شدن پیام را فراهم کنند

خبرگزاری رسا ـ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم نقش علمای جهان اسلام را در قبال نامه رهبری سنگین ارزیابی کرد و گفت: علمای اسلام باید زمینه عملی تر شدن این پیام را با طرح و برنامه مهیا کنند.
حجت‌الاسلام والمسلمين عليدوست

حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم علیدوست عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، نامه رهبر معظم انقلاب اسلامی به جوانان اروپا و آمریکای شمالی را جامع، جهانی و جاودان دانست.


وی با بیان این‌‌که رهبر انقلاب در این نامه ساحت‌های مختلف را در نظر گرفته بودند، یکی از ویژگی‌های آنرا جامعیت خواند و اظهار داشت: نامه رهبری از این جهت که فراگیر بوده جهانی است و این‌که به فضل الهی به عنوان یک سند ماندگار می‌ماند، جاودان است.


حجت‌الاسلام والمسلمین علیدوست با اشاره به این‌که رهبر انقلاب در این نامه جوانان را به مراجعه به قرآن و تراث اصیل اسلامی توصیه کردند، گفت:‌ جوانان باید به تراثی همچون نهج البلاغه، صحیفه سجادیه و دیگر معارف دینی مراجعه کنند.


وی با تأکید بر این‌که تراث دینی ما هرچند از اسلام هستند اما فقط برای اسلام و مسلمانان نبوده،‌ تأکید کرد: منابع دینی ما برای انسان بوده و همه می‌توانند از آنها بهره مند شوند.

 

استاد درس خارج حوزه علمیه با اشاره به رسالت نهادهای فرهنگی در قبال نامه رهبر معظم انقلاب، ابراز کرد: رایزن‌های فرهنگی، سفارتخانه‌ها و نهادهای فرهنگی باید این پیام را پیگیری کنند و خوراک مناسب را در اختیار جوانان جهان قرار دهند.


حجت‌الاسلام والمسلمین علیدوست با بیان این‌که برای این پیام مخاطبی در نظر گرفته شده است،‌ افزود: باید افرادی نیز باشند که زمینه جهانی و محقق شدن این پیام را فراهم کنند.


عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم نقش علمای جهان اسلام را در قبال نامه رهبری سنگین ارزیابی کرد و گفت: علمای اسلام باید زمینه عملی تر شدن این پیام را با طرح و برنامه مهیا کنند.


وی تأکید کرد:‌ نامه رهبر معظم انقلاب پدیده مبارکی است و امیدواریم آغازی برای یک فرایند ادامه دار باشد.


استاد درس خارج حوزه علمیه در ادامه با تأکید بر این‌که استکبار، استثمار و هر پدیده شومی در یک فضای منطقی و علمی نمی‌تواند زیست کند، اظهار داشت: این جریان‌ها برای بقای خود ناچار هستند جلوی انتشار معارف دینی را بگیرند./927/ت302/ج

ارسال نظرات