۱۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۰
کد خبر: ۲۴۴۶۰۸
امام جمعه فاروج:

شرایط قبل و بعد از انقلاب برای نسل های جدید تبیین شود

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه فاروج با تأکید بر این که فرهنگیان و روحانیان می بایست شرایط قبل و بعد از انقلاب را برای نسل های جدید تبیین کنند، گفت: تشریح و تبیین این موارد برای جوانان از مطالبات رهبر معظم انقلاب است.
حجت الاسلام قليزاده امام جمعه فاروج - همايش بزگرداشت دهه فجر فرهنگيان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت الاسلام عباسعلی قلیزاده، امام جمعه فاروج امروز در همایش گرامیداشت دهه مبارک فجر فرهنگیان و دانش آموزان این شهرستان، با تأکید بر لزوم فعالیت برای انتقال آرمان ها و ارزش های انقلاب اسلامی به جوانان، اظهار کرد: در این زمینه اقشاری نظیر فرهنگیان و معلمان و روحانیان وظیفه ای سنگین تر دارند.

 

وی رسالت این دو قشر در تبیین و تشریح شرایط قبل و بعد از انقلاب را حیاتی و با اهمیت دانست و افزود: باید وضعیت قبل از انقلاب و دستاوردهای بعد از انقلاب برای نسل های جدید کشور تبیین شود تا دشمنان نتوانند در این زمینه اذهان جوانان و نوجوانان را منحرف سازند.

 

حجت الاسلام قلیزاده با بیان این که تشریح و تبیین شرایط قبل و بعد انقلاب برای جوانان از مطالبات رهبر معظم انقلاب است که در سخنرانی نوزدهم دی ماه در جمع مردم قم بیان کردند، خاطرنشان کرد: اگر در این زمینه اهمال شود رسانه های دشمنان آماده اند تا با تحریف شرایط قبل از انقلاب و سیاه نمایی وضعیت پس از انقلاب، برای دست یابی به اهداف شوم خود زمینه سازی کنند.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی شهرستان فاروج تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب تأکید کرده اند که جوانان با پدیده های شوم دوران رژیم ستم شاهی آشنا شوند و در این زمینه می بایست با فعالیت های درست و اطلاع رسانی صحیح اقدام کرد.

 

به گفته وی فرهنگیان و معلمان در این راستا می توانند با افزایش آگاهی و به کار گیری ادبیات مناسب به این فرموده رهبر معظم انقلاب جامعه عمل پوشانده و آن را محقق کنند.

 

حجت الاسلام قلیزاده همچنین از دانش آموزان و دانشجویان خواست تا پیگیر و جویای شرایط کشور پیش از انقلاب اسلامی باشند و با چشم باز و آگاهی مناسب نسبت به فسادهای متعدد موجود در رژیم پهلوی، در مورد دستاوردهای نظام اسلامی قضاوت کنند.

 

وی در ادامه با اشاره به این که خوشبختانه در زمینه علمی نظام مقدس جمهوری اسلامی دستاوردهای چشمگیری داشته است، افزود: در رشته های علمی مختلف به مدد جوانان این کشور به جایی رسیده ایم که امروز کشورهای غربی نسبت به ما احساس خطر می کنند.

 

حجت الاسلام قلیزاده با یادآوری این که در سایر بخش ها نیز پیشرفت های کشور مناسب بوده است، خاطرنشان کرد: توسعه روز افزون کشور به گونه ای است که امروز همه دشمنان نظام اسلامی دست به دست هم داده اند و تلاش می کنند با فشار و تحریم، ملت ایران از اهداف و آرمان های خود دست بردارند.

 

وجه الله خدمتگزار، فرماندار شهرستان فاروج نیز در این مراسم با بیان این که نقش فرهنگیان در تحقق انقلاب و مؤفقیت های نظام اسلامی بی بدیل بوده است، اضافه کرد: این نقش روز به روز پررنگ تر می شود به همین دلیل فرهنگیان می بایست قدر جایگاه و رسالت خطیر خود را بدانند.

 

وی با تأکید بر این که لازم است بینش ها و بصیرت ها در کشور ارتقا یابند، نقش معلمان و فرهنگیان را در این زمینه مهم ارزیابی کرد و گفت: هر کدام از مدارس می بایست به عنوان یک پایگاه فرهنگی و انسان سازی نقش خود را در این راستا به خوبی ایفا کنند تا آینده درخشانی در انتظار ملت و کشور اسلامی ایران باشد./9314/پ202/ب5

 

ارسال نظرات