۱۳ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۰:۱۹
کد خبر: ۲۴۴۲۷۲
استاد حوزه علمیه مازندران:

انقلاب اسلامی منافع نظام سلطه در جهان را به خطر انداخت

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه مازندران گفت: انقلاب اسلامی یک انقلاب غافل گیر کننده و غیر قابل پیش بینی برای همه سیاست مدارا ، تحلیل گران و کارشناسان مجرب سیاسی اجتماعی و جامعه شناس بوده است.
امام جمعه چمستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نور، حجت الاسلام سید احمد جباری، استاد حوزه علمیه مازندران، شب گذشته در دیدار با مدیران شهر چمستان که به مناسبت سالروز دهه فجر انقلاب اسلامی صورت گرفت، افزود: موضوع فرهنگ اساس نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

 

وی با اشاره به این که با تغییر فرهنگی و نگرش های فکری امام راحل توانستند بستری برای ایجاد نهضت فراهم کنند، بیان داشت: این امر ارزنده سبب شد تا مردم همراهی گرانقدر و والایی با حضرت امام خمینی(ره) داشته باشند.

 

امام جمعه چمستان ادامه داد: از آن جایی که مردم نیز با پیش زمینه دینی و اعتقادی که داشتند و از سوی دیگر با تحقیرها و اهانت هایی که به مردم در سال های متمادی دوران پهلوی انجام گرفت آمادگی فراوان برای پذیرش اندیشه های امام راحل پیدا کردند.

 

حجت الاسلام جباری با تاکید بر این که انقلاب اسلامی یک انقلاب غافل گیر کننده و غیر قابل پیش بینی برای همه سیاست مداران، تحلیل گران و کارشناسان مجرب سیاسی اجتماعی و جامعه شناس بوده است، گفت: به طوری که سازمان اطلاعاتی آمریکا سیا با هزاران نیروی زبده و مجربی که در اختیار داشت و با همه تجهیزات پیش رفته و امکانات به روز نتوانسته است پیش بینی انقلاب را در ایران اسلامی داشته باشد.

 

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که حتی پنج ماه قبل از انقلاب اسلامی به کاخ سفید گزارش داده بود ایران هرگز دستخوش انقلاب نمی شود و حتی زمینه های انقلاب در هم در آن قابل نمی باشد و شاه تا ده سال دیگر بر سر قدرت خواهد بود، افزود: با این اطمینانی که سازمان سیا داده بود کارتر به حدی نسبت به قدرت محمد رضا شاه مطمئن بود و کشور ما را آرام می دید که در جمله ای خطاب به شاه گفت ایران تحت رهبری با عظمت شاه در یکی از پر آشوب ترین مناطق جهان جزیره ثبات است و همه این ها به سبب برداشت غلط آنها روی دو موضوع بود.

 

وی با اشاره به این که برداشت غلط نخست آن ها قدرت بیش از حدی که نسبت به شاه از جهت نظامی  داده بودند به طوری که در میان 138 کشور جهان رتبه هفتم تجهیزات نظامی و خرید تسلیحات را داشت و اداره اطلاعات ایران ساواک نیز چشم و گوشی تیز بین و قوی در اختیار حکومت بودند، افزود: آن ها در تلاش بودند تا هر نوع تحرکاتی را در نطفه خفه کنند و نتوانستند قدرت و نفوذ واقعی امام در میان مردم و حتی نظامیان را به خوبی درک کنند.

 

امام جمعه چمستان خاطرنشان کرد: حضرت امام با توکل بر خدا و استفاده از ایمان بالا و باور داشتن مردم از همان سال های نخست تبعید عزمشان را برای نهضت جزم کرده و هیچ ترس و واهمه ای از آن قدرت مادی رژیم به خود راه نداده است.

 

حجت الاسلام جباری با بیان این که انقلاب اسلامی سبب عزت و استقلال کشور شده است، گفت: امام خمینی(ره) با بی اعتنایی به همه قدرت های مادی نهضت عظیم اسلامی را آغاز کرد که ما باید در راستای تحکیم و ترویج ارزش های والای آن کوشا باشیم.

 

استاد حوزه علمیه مازندران با تاکید بر این دهه فجر فرصتی ارزنده برای تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی است، بیان داشت: باید اهتمام و تلاش ارزنده ای به منظور برگزاری باشکوه و شایسته برنامه های سی و ششمین بهار فجر انقلاب اسلامی وجود داشته باشد./1316/پ203/ب1

ارسال نظرات