۱۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۹:۵۳
کد خبر: ۲۴۴۲۳۹
آیت الله شبستری:

قدردانی از نعمت ولایت با تبعیت محض از رهنمودهای رهبر معظم انقلاب عملی می شود

خبرگزاری رسا ـ‌ امام جمعه تبریز با بیان این که وفاداری به اصول و ارزش‌های انقلاب ضرورت دارد، ولایت فقیه را یکی از نعمات بزرگ انقلاب اسلامی و هدیه امام راحل به مردم مسلمان ایران دانست و گفت: قدردانی از نعمت، تبعیت محض از رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی است.
آيت الله شبستري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز, آیت الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی عصر امروز در مراسم گرامیداشت دهه فجر انقلاب اسلامی ایران در تبریز، انقلاب را حاصل خون هزاران شهید و رهبری داهیانه امام راحل دانست و اظهار داشت: باید نسبت به اصول و ارزش های انقلاب اسلامی وفادار بود.

 

امام جمعه تبریز ولایت فقیه را یکی از نعمات بزرگ انقلاب اسلامی و هدیه امام راحل به مردم مسلمان ایران دانست و گفت: قدردانی از نعمت، تبعیت محض از رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی است.

 

آیت الله مجتهدشبستری با بیان این‌که واژه ولایت و مشتقات آن 134 بار در قرآن آمده است، گفت: نظریه ولایت فقیه در فقه تشیع از سوی علمایی چون شیخ انصاری و مرحوم نراقی مطرح شده است اما امام خمینی این مسأله را از تئوری به حالت فعل رساند.

 

وی شجاعت، زمان شناسی، بینش سیاسی عمیق و درایت را از جمله ویژگی های بارز امام خمینی در ارائه نظریه ولایت فقیه عنوان کرد و گفت: یکی از دغدغه های مهم امام راحل قانون مداری و توجه به قوانین بود که این مسأله باید ازسوی مردم و به ویژه مسوولان مورد توجه خاص قرار بگیرد.

 

نماینده خبرگان رهبری با اشاره به این‌که عملکرد مسؤولان نظام رابطه مستقیم با میزان رضایتمندی مردم از انقلاب اسلامی ایران دارد، گفت: دهه فجر بهترین فرصت برای تبیین عملکرد نظام در 35 سال گذشته است.

 

امام جمعه تبریز مبارزه با فساد، باندبازی و رشوه‌خواری را خواستار شد و گفت: تکریم ملت ایران به عنوان صاحبان اصلی انقلاب اسلامی اولویت مسؤولان قرار گیرد./935/پ202/ب6

ارسال نظرات